loading...

وبلاگ خريدنو

وبلاگي براي اطلاع رساني و خريد جهيزيه

بازدید : 35
يکشنبه 28 شهريور 1400 زمان : 10:44

متخصص ارتودنسی برای تسریع روند درمان های ارتودنسی دندان یا اصطلاح ناهماهنگی دندان ها از ابزار های مختلفی استفاده می کند. در ارتودنسی ثابت علاوه بر بریس ها و اجزای تشکیل دهنده آن ها، کش ارتودنسی نیز یکی از اساسی ترین ملزومات صاف کردن دندان ها است.

کش ارتودنسی چیست؟

کش ها در واقع یکی از انواع مختلف دستگاه های ارتودنسی ساده اما موثر محسوب می‌شوند. به این کش ها باند یا الاستیک ارتودنسی هم میگویند. ما با کمک این کش ها به دندان ها فشار وارد میکنیم تا به تغییر جهت و موقعیت آن ها کمک کنیم. این کش های الاستیک معمولا بین براکت های پایین و و بالا قرار میگرند و با اعمال فشار به اصلاح ناهماهنگی دندان ها در فکین بالا و پایین منم میکند.

بیشتربخوانید... ریتینر ارتودنسی

جنس کش های ارتودنسی دندان از چیست؟

مواد اولیه این کش ها هم میتواند لاتکس باشد و هم مواد غیرلاتکسی. اما ما بیشتر از کش هایی استفاده میکنیم که از جنس لاتکس هستند.

نحوه عملکرد کش ارتودنسی چگونه است؟

شاید با خودتان فکر کنید که این کشهای نازک و کوچک چگونه میتوانند دندان های ما را مرتب کنند درحالی که براکت ها با آن همه ابهت و استحکام به زود اینکار را انجام میدهند؟ سوال خوبی است. در جواب باید گفت که همه دستگاه های ارتودنسی با هدف خاصی استفاده میشود. شاید در ظاهر اینطور به نظر برسد که الاستیک ارتودنسی نمیتواند به تراز شدن دندان هایتان کمک کند اما اینطور نیست. این کش ها به صورت متناوب با وارد کردن فشاری هرچند محدود میتوانند دندان های ما را به صورت نامحسوس جابجا کنند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان پر شده

مزایای کش ارتودنسی

  • کش ها معمولا چندان به چشم نمی آیند و کسی متوجه آن ها نمی شود مگر اینکه کش رنگی داشته باشید
  • کشها معمولا منعطف هستند و به فک ها آسیبی نمیزنند
  • به راحتی میتوان آن ها را تعویض کرد
  • برای اصطلاح اغلب مشکلات ارتودنسی در کنار سایر دستگاه ها میتوانند مفید باشند
  • کش ها واقعا ارزانند و در تعداد بالا قابل تهیه هستند
  • اگر دوست دارید ارتودنسی رنگی داشته باشید دست شما در انتخاب رنگ کش آن ها باز است.

معایب کش ارتودنسی

  • اگر در کنار بریس ها از الاستیک ارتودنسی استفاده می کنید احتمالا در خوردن غذاهای جامد و یا غذاهایی که نیازمند جویدن زیاد هستند به مشکل بر میخورید و باید کش را دربیاورید.
  • ممکن است با گذاشتن کش تا مدتی دچار زخم در دهان شوید اما طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد

منبع: https://www.tehranortho.ir/

بازدید : 40
يکشنبه 28 شهريور 1400 زمان : 10:40

به احتمال زیاد ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاهی به دلایل مختلف از جمله عصبانیت و استرس دندان های خود را به هم فشار دهید، بسایید و یا گره کنید. این عمل دندان قروچه نام دارد، البته شما این کار را بطور ارادی انجام می دهید، اما این عمل گاهی نوعی اختلال و بیماری است که بصورت ناخود آگاه و غیر ارادی اتفاق می‌افتد.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی از داخل

علل بروز دندان قروچه

  • می‌تواند به دلیل استرس، خشم، هیجان و یا اضطراب باشد.
  • از عوارض مصرف برخی داروهای افسردگی می‌توان به دندان قروچه اشاره کرد.
  • گاهی به دلیل مشکلات تنفسی در خواب دچار دندان قروچه می‌شویم.
  • ممکن است از عوارض بیماری پارکینسون باشد.
  • می‌تواند از علائم بروز بیماری‌های اعصاب و روان یا بیماری‌هایی که مربوط به عضلات فک و صورت است، باشد.
  • نامرتبی و درست قرار نگرفتن دندان‎‌ها روی یکدیگر .
  • داشتن شخصیت تهاجمی، رقابتی یا بیش فعال ریفلاکس معده

بیشتربخوانید... ارتودنسی اینویزیلاین

به احتمال زیاد ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گاهی به دلایل مختلف از جمله عصبانیت و استرس دندان های خود را به هم فشار دهید، بسایید و یا گره کنید. این عمل دندان قروچه نام دارد، البته شما این کار را بطور ارادی انجام می دهید، اما این عمل گاهی نوعی اختلال و بیماری است که بصورت ناخود آگاه و غیر ارادی اتفاق می‌افتد. دندان قروچه یا بروکسیسم اختلالی است ناشی از به هم ساییدن و فشار دادن دندان‌ها به هم به صورت ارادی و یا غیراردای در طول روز و یا در هنگام خواب شبانه اتفاق می‌افتد.

راه‌های دیگری برای درمان آن وجود دارد که در صورت تشخیص علت به درمان می‌پردازیم.

  • اگر دلیل مشکلات مربوط به خود دندان‌ها باشد با اقداماتی همچون پر کردن دندان و بر طرف کردن مشکلات دندان و درمان های ارتودنسی دندان از دندان قروچه رها می‌شوید.
  • استفاده ازروکش (ونیر) برای درمان دندان قروچه شدید که باعث ساییدگی دندان‌ها می‌شود.
  • در صورت بروز به علت استرس، دندانپزشک با دادن مشاوره‌ و آرام کردن بیمار و تشویق او به حفظ آرامش خود به درمان دندان قروچه می‌پردازد.
  • در صورتی که ازعوارض ناشی از مصرف برخی داروها باشد با تعویض دارو و یا راهکارهای برای جلوگیری از آن می‌توان دندان قروچه را درمان کرد.

منبع: https://www.lachine.ir/

بازدید : 36
دوشنبه 15 شهريور 1400 زمان : 16:12

چنانچه از لبخند زدن در جمع و یا صحبت کردن با دیگران هراس دارید و فکر می کنید که ظاهر لبخندتان جذاب نیست یا از نظر زیبایی مشکل دارد، خوب جایی آمده اید. ما در این مقاله ابتدا درباره طرح لبخند صحبت می کنیم و در ادامه از اصلاح طرح لبخند با کمک دندانپزشکان نکاتی ارائه خواهیم داد که حتما به کارتان خواهد آمد.

طرح لبخند چیست؟

همین الان برای اینکه به سادگی با مفهوم طرح لبخند آشنا شوید یک آینه پیدا کنید و روبروی آن قرار بگیرید سپس رو به آینه به آرامی لبخند بزنید. چیزی که در آینه از لب، دهان، دندان ها و لثه خود میبینید همان طرح لبخند شما است.

در واقع لبخند از اجزایی مانند دندان ها، لب ها، لثه و فک ها به همراه زوایا و رنگ آن ها تشکیل شده است. تمامی این ها در مجموع لبخند شما را تشکیل می دهد.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

چنانچه با دیدن خود در همان آینده متوجه وجود هر مشکلی در خصوص هر کدام از اجزای لبخند خود شدید نشان دهنده این است که شما به اصلاح طرح لبخند نیاز دارد. مثلا اگر دندان هایتان کج و نامرتب است شما برای بهبود ظاهر لبخندتان میبایست کجی دندان ها را برطرف کنید. زمانی که با کمک ارتودنسی یا هر روش دندانپزشکی دیگر دندان ها را صاف کردید گفته می شود شما اصلاح طرح لبخند انجام داده اید.

انواع روش طراحی و اصلاح طرح لبخند کدامند؟

برای بهبود ظاهر لبخند و رفع هر کدام از عیوب آن، روش های مختلفی در دندانپزشکی وجود دارد. در ادامه با مهم ترین پروسه های بکار رفته در فرآیند زیباسازی لبخند بیشتر آشنا خواهید شد.

  • ونیر دندان
  • لمینت دندان
  • ونیر کامپوزیت
  • سفید کردن دندان ها
  • جراحی زیبایی لثه

به دنبال داشتن یک لبخند زیبا و جذاب تر هستید؟

چیزی که اینجا خواندید توضیحاتی درباره فرآیندهای اصلاح طرح لبخند بود و معمولاً بیشتر افراد با یک یا چند پروسه نامبرده در نهایت به لبخندی زیباتر دست پیدا می کنند. امیدوارم با خواندن این مقاله تا حدی پی به مشکلات احتمالی لبخند خود و روش یا شیوه درمان آن برده باشید. اگر مایلید که به صورت تخصصی و با تجهیزات خاص نوع و روش های اصلاح طرح لبخند خود را بدانید، می توانید به کلینیک دندانپزشکی خوب دنیا دنتال مراجعه کنید و تحت معاینه تخصصی قرار بگیرید. متخصصان ما به شما مشاوره می دهند و در صورت تمایل، طرح درمانتان برای رسیدن به جذاب ترین حالت لبخند آغاز می شود.

بازدید : 50
شنبه 16 مرداد 1400 زمان : 18:03

تقریبا پیش از انجام تمامی عمل های جراحی، لازم است که بیمار توسط متخصصان ارزیابی شود. و واجد شرایط عمل شدن باشد. پزشکان معمولا طی یک جلسه به ارزیابی های اولیه می‌پردازند. و برای اطمینان از موارد دیگر، درخواست تعدادی آزمایش را خواهد داد. وبسایت نسخه در این مقاله به صورت تخصصی به معرفی تمامی آزمایش های لازم که باید پیش از عمل جراحی بینی حتما گرفته شوند خواهد پرداخت. اگر قصد دارید به زودی عمل جراحی رینوپلاستی انجام دهید، حتما و حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید زیرا ما شما را با تمام آزمایش های قبل از عمل بینی آشنا خواهیم کرد.

هدف از گرفتن آزمایش های قبل از عمل بینی چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، هر شخصی کاندید انجام هر عمل جراحی نیست. و تنها با دارا بودن برخی فاکتورها و سالم بودن می‌توانید عمل بینی انجام دهید. جراح می تواند با نگاه کردن به شما، گرفتن سابقه خانوادگی و معاینه فیزیکی تا حدودی مشخص می‌کند که آیا شما می‌توانید عمل انجام دهید یا خیر.

آزمایش خون قبل از عمل بینی (blood test)

آزمایش کامل خون از مهمترین آزمایش های قبل از عمل بینی است و حتما باید انجام داده شود. معمولا مهمترین فاکتوری که جراح بینی در این تست به دنبال آن خواهد بود هموگلوبین خون است. پزشک می خواهد مطمئن شود که سطح هموگلوبین شما برای انجام عمل مناسب خواهد بود.

البته همه آزمایش های قبل از جراحی بینی که باید در آزمایشگاه گرفته شود محدود به آزمایش خون نمیشود. به طور کلی جراح بینی تست های زیر را نیز در کنار آزمایش خون درخواست میددهد:

  • CBC
  • PT
  • PTT
  • INR
  • FBS
  • BUN
  • CR

آزمایش های قبل از جراحی بینی : الکتروکاردیوگرافی (Electrocardiography)

انجام این تست برای بیمارانی که بیشتر از ۴۰ سال سن دارند درخواست داده خواهد شد. زیرا بروز مشکلات قلبی یا داشتن بیماری زمینه ای و مزمن قلبی میتواند خطر بزرگی برای شما در طی جراحی باشد. الکتروکاردیوگرام آزمایشی است که برای بررسی عملکرد قلب شما مورد نیاز است.

جراح به کمک این تست مشکلات احتمالی قلب شما را تشخیص میدهد. و درباره وضعیت شما همزمان با انجام عمل تصمیم گیری خواهد کرد. اگر قلب شما به اندازه کافی قدرت نداشته باشد که بتواند عمل جراحی بینی را تحمل کند و مشخص شود برای یک مدت طولانی نمیتوانید بیهوش بمانید، احتمالا جراح شما را عمل نکند. بنابراین اگر سن شما بالا است یا احیانا مشکل قلبی دارید جراج بینی اگر از خیر همه آزمایش های قبل از عمل بینی بگذرد از خیر الکتروکاردیوگرافی نخواهد گذشت.

تست‌های مربوط به بارداری (pregnancy test)

دوران بارداری یک دوره حساس در تمام طول عمر است. علم پزشکی توجه ویژه ای به این دوران دارد. مصرف بسیاری از داروها و انجام برخی از پروسه های جراحی طی این دوران به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

زنان حامله نباید تحت هیچ عمل غیر ضروری قرار بگیرند. زیرا جان مادر و جنین هر دو به خطر خواهد افتاد. عمل زیبایی نیز یکی از اعمال غیر ضروری و الکتیو است. که باید صبر کرد تا دوره بارداری و شیردهی به اتمام برسد سپس اقدام به انجام چنین عملی نمود. تست بارداری قبل از عمل بینی از آن جهت از خانم ها گرفته میشود که مبادا خانمی حامله باشد و یا روزهای ابتدایی حاملگی اش را طی کند بنابراین برای اطمینان از این موضوع جراح ترجیح میدهد برای برخی خانم ها تست بارداری را جزء آزمایش های قبل از عمل بینی قرار دهد.

آزمایش تست نمونه ادرار (Urine test)

خیلی کم پیش می‌آید که جراحی برای بیمارانش چنین تستی را درخواست کند. در مواد معدود، ممکن است جراح به منظور بررسی و ارزیابی شرایط بیمار از لحاظ دارا بودن بیماری هایی مثل دیابت یا عفونت های مجاری ادراری چنین تستی را درخواست کند.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل بینی

بازدید : 185
يکشنبه 3 مرداد 1400 زمان : 17:14

بسیاری از افراد روکش دندان را با لمینت و کامپوزیت‌های دندانی اشتباه می‌گیرند و حتی اشتبا‌ها تصور می‌کنند هر ۳ مورد یکی هستند. این تصور اشتباه است و ما قصد داریم در این مقاله به شما نشان دهیم که این ۳ کاملا از هم متفاوت هستند.

بسیاری از افراد روکش دندان را با لمینت دندان و کامپوزیت های دندانی اشتباه می گیرند و حتی اشتباها تصور می کنند هر 3 مورد یکی هستند. این تصور اشتباه است و ما قصد داریم در این مقاله به شما نشان دهیم که این 3 کاملا از هم متفاوت هستند. این شما و این بررسی تفاوت روکش دندان و لمینت دندان و کامپوزیت ونیر.

4. تهاجمی بودن یا نبودن!

تفاوت روکش دندان با لمینت دندان و کامپوزیت ونیرها محدود به موارد بالا نمی‌شود و در یک مورد دیگر تفاوت آشکاری با هم دارند. میزان تهاجمی بودن پروسه نصب هر کدام از 3 موارد مورد بررسی ما همیشه قابل بحث بوده و هست.

تهاجمی بودن یک پروسه به این معنا است که برای نصب چیزی مثل روکش تا چه حد قرار است به بافت و نسج دندان آسیب وارد شود؟ آیا لازم است بخش زیادی از مینای دندان تراشیده شود یا خیر؟

از این نظر کامپوزیت ونیرها تهاجم بسیار کمی دارند چون قرار نیست که برای اتصال آن‌ها هیچ آسیبی به دندان یا مینای آن وارد شود. اگر هم لازم باشد مقداری از ضخامت مینای دندان برای اتصال کامپوزیت ونیر تراشیده شود مطمئن باشید به مقدار بسیار بسیار کم و غیرقابل توجهی مینا تراش میخورد.

برعکس کامپوزیت، برای نصب لمینت‌ها نیاز است ضخامت بیشتری از مینای دندان تراشیده شود تا بتوان لمینت را بدون برجستگی یا بیرون‌آمدگی روی سطح دندان متصل کرد. اما از نظر تهاجم، روکش دندان بسیار تهاجمی است به طوری که باید برای نصب آن بخشی زیادی از دندان به صورت دور تا دور را تراشید تا روکش آماده نصب شود.

5. محل نصب

تفاوت دیگر روکش دندان با لمینت دندان و ونیر کامپوزیت در موضعی است که قرار است هر یک از این 3 مورد نصب شوند. به طور معمول ونیر کامپوزیت و لمینت دندان برای زیباسازی و ترمیم دندان‌های جلویی که در طرح لبخند هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند. (حدودا 8 دندان جلویی در هر دو فک)

اما روکش دندان بسته به جنس آن می‌تواند برای هر نوع دندانی چه در جلو چه در خلف دهان مورد استفاده قرار بگیرد. اما مرسوم است که برای ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده جلویی از روکش‌های فلز سرامیک، زیرکونیا و تمام‌سرامیک استفاده شود و برای دندان‌های خلفی نیز از روکش‌های تمام‌فلزی استفاده شود تا هزینه‌ها کاهش یابد.

6. شکل ظاهری

از نظر شکل ظاهری هر سه مورد با هم تفاوت دارند. لمینت‌ها لایه‌های آماده و بسیار نازکی هستند که تنها یک سطح دندان (سطح جلویی را می‌پوشانند)، ونیر کامپوزیت‌ها به صورت لایه‌لایه روی دندان قرار داده می‌شوند و قبل از اتصال اصلا شکل خاصی نیستند بلکه خمیری هستند. خمیر را به صورت لایه‌های نازک روی تمام سطوح دندانی قرار می‌دهند و بعد از خشک کردن هر لایه، لایه دیگری را اعمال می‌کنند.

همچنین روکش‌ها از نظر شکل با دو مورد قبل تفاوت بسیار زیادی دارند. آن‌ها حالتی کلاه‌مانند دارند و دور تا دور دندان را می‌پوشانند.

بازدید : 46
سه شنبه 8 تير 1400 زمان : 12:40

یکی از روش های ارتودنسی ثابت تقریبا مخفی، ارتودنسی لینگوال می باشد. در این نوع روش درمانی براکت های ارتودنسی در پشت دندان ها نصب می شود. براکت های به کاربرده شده در ارتودنسی لینگوال تفاوتی با براکت های فلزی ثابت یا همان براکت های سنتی ندارند. تنها تفاوت این براکت ها این است که براکت های لینگوال تنها در پشت دندان نصب می شوند ولی براکت های ثابت در جلوی دندان نصب می شوند. براکت های لینگوال به علت این که در پشت دندان ها نصب می شوند باعث می شود که دیده نشده و اعتماد به نفس فرد را بالا می برد. تفاوت نصب براکت های لینگوال با سایر روش های ارتودنسی تصور بسیاری از مردم درباره ی نصب براکت های این روش، تصوری بسیار دردناک است. اما این را باید گفت براکت های لینگوال به آسانی در پشت دندان ها نصب می شود. مراحل نصب این براکت ها نهایتا طی دو مرحله انجام می شود.

ارتودنسی سریع لینگوال چگونه انجام می شود؟

پس از معاینه دندان ها توسط متخصص ارتودنسی، معمولا یک قالب سه بعدی از دندان های شما تهیه می شود و به لابراتوارهای دندان پزشکی برای ساخت براکت ها ارسال می شود. در لابراتوارها با توجه به ویژگی های هر یک از دندان ها براکت مخصوص آن ساخته می شود و در محفظه ای مناسب نگهداری می شود و سپس به مطب ارسال میشود. حال در مرحله ی بعدی نوبت آن است که پزشک متخصص براکت ها را برای شما نصب می کند و پس از نصب سیم مخصوص ارتودنسی را در آن ها سوار کرده تا ارتودنسی کار خود را شروع کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ژله ای دندان

تحمل سخت ارتودنسی لینگوال

به دلیل اینکه بریس های لینگوال در پشت دندان ها نصب می شوند، در ابتدا ممکن است برای بیمار بسیار آزاردهنده باشد و فرد نتواند آن را تحمل کند. حتی ممکن است فرد در ابتدای درمان دچار اختلالاتی در سخن گفتن و یا غذا خوردن بشود. معمولا یک تا دو هفته زمان می برد تا بتوانید به وجود بریس های لینگوال در دهانتان عادت کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیرانه

روش های مراقبتی از بریس های لینگوال

مانند هر نوع بریس ارتودنسی دیگری، رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از التهاب لثه و کرم خوردگی دندان نقش اساسی دارد. رعایت بهداشت دهان و دندان شامل اقدامات زیر می باشد:

  • روزی 2بار مسواک زدن و هر بار به مدت ۲ دقیقه کامل
  • استفاده از مسواک با شانه گرد و نرم برای تمیز کردن خط لثه و دندان ها
  • استفاده از نخ دندان به صورت روزانه یا مسواک های بین دندانی
  • دهان شویه با فلوراید برای تقویت دندان ها
  • استفاده از دستگاه های شستشوی دهان که آب را با فشار در دهان می چرخانند و باعث بیرون آمدن ذرات باقی مانده ی غذایی از اطرف براکت ها و دندان ها می شوند.

رفرنس: مجله تخصصی ارتودنسی دندان

بازدید : 101
سه شنبه 8 تير 1400 زمان : 12:32

شما احتمالا با ارتودنسی های سنتی آشنا هستید. براکت های فلزی ساخته شده اند و به دندان های شما متصل هستند. سیم فلزی براکت ها را متصل می کند. از آنجایی که این براکت از فلز ساخته شده، بسیار قابل توجه است. پایه های سرامیکی شبیه به پایه های سنتی در طراحی هستند، اما مواد متفاوت هستند. به جای فلز، ترمزها از سرامیک شفاف ساخته می شوند. سیم ها نیز می توانند شفاف باشند تا بتوانند کمربند را کمتر قابل توجه نشان دهند.

پایه های سرامیکی شبیه به پایه های سنتی در طراحی هستند، اما مواد متفاوت هستند. به جای فلز، ترمزها از سرامیک شفاف ساخته می شوند. سیم ها نیز می توانند شفاف باشند تا بتوانند کمربند را کمتر قابل توجه نشان دهند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

اثربخشی

اثربخشی ترمزهای سرامیکی بستگی به مسائل دندانپزشکی شما دارد که نیاز به ارتودنسی دندان دارد. به عنوان مثال، بافت های سنتی یک درمان موثر برای بیماران مبتلا به بیش از حد پر سر و صدا هستند. اگر دچار ناهماهنگی شدید، دندانپزشک شما ممکن است توصیه های سنتی را توصیف کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

مراقبت از پرانتزهای شما

الاستیک کوچکی که به عنوان لیگاتور شناخته می شود، سیم را به ترمینال نگه می دارد. ممکن است این لیگاتورها تغییر رنگ داده شوند. غذاهای بسیار رنگی مانند سس گوجه فرنگی، نخود فرنگی یا انواع توت ها می توانند لکه ها را ایجاد کنند. نوشیدنی های بسیار رنگدانه مانند چای، قهوه و یا شراب قرمز می تواند لکه ها را نیز ایجاد کند. سیگار کشیدن می تواند لیگاتورها را نیز لکه دار کند. سعی کنید از هر یک از این غذاها و نوشیدنی ها اجتناب کنید تا لیگاتورهای خود را به بهترین نحو نگه دارید. اگر لیگاتورها رنگی شوند، این پایان جهان نیست. ارتودنت شما هنگامی که وارد می شوید، لگاتوها را تغییر می دهید تا تنظیمات خود را تنظیم کنید.

برای نگه داشتن ارتودنسی خود به دنبال بهترین آنها، به یاد داشته باشید که دندان هایتان را دوبار در روز با کلوژیت کل پاک خمیر دندان مرطوب کنید. فرمول فلوراید آن دندان ها را تقویت می کند تا از حفره ها جلوگیری کند. البته، یکبار در روز نیز مهم است. Flossing با ارتودنسی می تواند چالش برانگیز باشد، اما با ابزار مناسب آسان تر است. شما می توانید از یک نخ ریسی ارتوپدی استفاده کنید تا مانع نخ دندان زیر سیم های ارتودنسی خود باشد. سپس، شما می توانید با دقت بین دندان های خود و در امتداد لانه زنبوری خود را بچرخانید.

هزینه ارتودنسی

پایه های سنتی به طور میانگین 5000 تا 6000 دلار هزینه دارند. ترمزهای سرامیکی کمی گرانتر هستند. اگر شما انتخاب کنید که نوع دوم را بدست آورید، باید مبلغ 500 تا 600 دلار اضافی را بپردازید. البته، هزینه ارتودنسی می تواند بر اساس عوامل مانند نوع برس های ارتوپدان شما توصیه می کند استفاده و جایی که شما زندگی می کنند متفاوت است.

رفرنس: مجله ارتودنسی دندان

بازدید : 82
سه شنبه 8 تير 1400 زمان : 12:30

در اینجا برخی از خطرات و مضرات ناشی از درمان های عصب کشی و ترمیم دندان در دندانپزشکی بارداری وجود دارد:

اثر اشعه ایکس در بارداری

برای اینکه دید کاملی از حفره دندان خود برای ترمیم دندان داشته باشید، پزشک از شما درخواست می کند که از اشعه ایکس برای عکس از دندان آلوده استفاده کنید. اگر چه در معرض اشعه ایکس قرار گرفتن در دوران بارداری توصیه نمی شود، اما پرتوهای پرتونگاری دندان هیچ خطری برای نوزاد متولد نشده شما ایجاد نمی کند. تشعشعات فقط در دهان شما وجود خواهند داشت و نه ناحیه شکم. مهمتر از پرتونگاری آن داروهایی است که در این عمل استفاده می شود و بعداً برای بهبودی تجویز می شود که ممکن است آسیب بیشتری به کودک شما وارد کند.

اثرات بیهوشی در بارداری

انجام عصب کشی در بارداری بدون بیهوشی امکان پذیر نیست.پزشک معمولاً مقدار بسیار کمی از آن را تجویز می کند و در صورت لزوم ممکن است مقدار بیشتری تجویز کنند. با این حال، این دردی است که در طی فرایند تجربه می شود و ممکن است باعث ایجاد استرس برای خانم باردار شود، و ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد. هر نوع استرس غیر ضروری در دوران بارداری، نوزاد متولد نشده شما مناسب نیست.

تأثیر سایر مواد شیمیایی

پزشک شما ممکن است در طی عصب کشی در بارداری از مواد شیمیایی مختلف تمیز کننده استفاده کند و از مواد شیمیایی دیگری نیز برای پر کردن دندان استفاده کند. هر دو این مواد شیمیایی معمولاً برای سلامتی و بهزیستی جنین مضر نیستند.

بیشتربخوانید:

اثرات آنتی بیوتیک ها

پس از پایان عصب کشی، یک دوره داروی آنتی بیوتیکی برای شما تجویز می شود. این دارو برای مراقبت از بهبودی شما و احتمال بروز هرگونه عفونت ناشی از درمان به شما داده می شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/

بازدید : 42
يکشنبه 6 تير 1400 زمان : 13:28

بینی عروسکی و فانتزی از جمله مدل های پرطرفدار در جراحی بینی زنان می باشد، افرادی که متقاضی جراحی بینی عروسکی هستند باید اطلاعاتی درباره این مدل بینی داشته باشند.

بینی به دلیل اینکه در مرکز صورت قرار دارد تاثیر بسزایی در زیبایی چهره فرد می گذارد به همین علت باید مدل بینی در آن ها با دقت انتخاب شود.

بیشتربخوانید:

از مشخصات ظاهری بینی های فانتزی یا عروسکی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • داشتن قوس مشخص بر روی بینی
  • نوک سربالا
  • سایزی کوچک

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

تفاوت عمده بینی فانتزی و بینی طبیعی در زاویه نوک بینی با لب بالا می باشد ؛ به نحوی که زاویه لب فوقانی و نوک بینی در جراحی بینی طبیعی حدودا 95 درجه و در جراحی بینی فانتزی حدود 105 درجه است.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • به طور کلی متقاضیان جراحی بینی هنگامی که تصمیم قطعی به انجام این جراحی می گیرند ، در وهله اول باید در انتخاب جراح بینی دقت نمایند تا بعد از عمل با عوارض احتمالی جراحی روبرو نشوند.
  • پس از انتخاب جراح بینی ، از دیگر اقدامات مهمی که باید به آن توجه داشت ؛ حضور در جلسه مشاوره پیش از عمل می باشد.
  • در این جلسه ، بیمار باید تمامی انتظارات و اهداف خویش از انجام عمل را برای پزشک منتخب خود به طور کامل تبیین کند.
  • همچنین در صورت مبتلا بودن به بیماری های زمینه ای ، حساسیت دارویی و استفاه از داروهای مخصوص ، باید جراح خود را از این مسئله مطلع سازد.
  • قبل از جراحی بینی ، پزشک معالج آزمایش های مخصوصی برای بیمار خود تجویز می کند که حتما باید آن را انجام داده و نتیجه را در روز عمل جهت قرار دادن در اختیار جراح ، همراه خود داشته باشد.
  • سیگار ، قلیان و کلیه مواد دخانی و الکل از 2 هفته قبل از عمل ، ممنوع می باشد ؛ زیرا این قبیل مواد سبب تنگ شدن رگ ها شده و فرآیند خونرسانی را مختل می کنند ؛ در نتیجه ممکن است فرد را در حین عمل با مشکلات حادی مواجه سازند.
  • سیگار و مواد این چنینی در روند ترمیم زخم نیز اثر سوء ایجاد می کنند ، لذا با توجه به موارد ذکر شده تاکید به ترک مصرف آن قبل از عمل ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: http://www.roz-teb.ir/

بازدید : 71
يکشنبه 6 تير 1400 زمان : 13:26

بالون معده از طریق دستگاه اندوسکوپ توسط جراح لاغری وارد معده می شود و با مایعات بی خطر پر می شود. بالون آب شده بخشی از حجم معده را اشغال می دهد و به مدت مشخصی داخل معده باقی خواهد ماند. به دلیل کاهش میزان مصرف غذا ممکن است شخص وزن کم کند. با این حال این روش عوارض زیادی دارد و امروزه یک روش منسوخ به شمار می رود.

عوارض بالون معده چیست؟

  • کاهش وزن کم
  • ناراحتی معده
  • تهوع و استفراغ
  • شکم یا کمردرد
  • رفلکس اسید
  • مسائل هضم
  • انسداد ورود غذا به معده
  • عفونت

آیا بالون معده مزیت خاصی هم دارد؟

بله بالون گذاری در کنار تمام عوارضش مزایایی نیز دارد اما با توجه به بالا بودن تعداد عوارض و ریسک، فواید آن آنقدرها هم قابل توجه نیستند. برخی از مهم ترین فواید این روش عبارتند از:

  • یک روش جراحی لاغری نیست و بنابرین برگشت پذیر است.
  • موقت است
  • به دنبال لاغری به کاهش علائم دیابت و فشار خون بالا و … کمک می کند.

بهترین روش لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن چیست؟

افرادی که شاخص توده بدنی بالا ۴۰ دارند چاق در نظر گرفته می شوند و بهتر است برای افزایش طول عمر و داشتن زندگی سالم اقدام به کاهش وزن کنند.

ورزش کردن و داشتن یک رژیم لاغری مناسب می تواند در اغلاب اوقات برای لاغری موثر باشد اما متاسفانه این راه کار تنها در افرادی که شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۳۰ دارند مناسب است.

در افرادی که شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۴۰ دارند ترکیبی از ورزش و رژیم لاغری و مصرف دارو می تواند به کاهش وزن کمک کند اما برای افرادی که BMI بالای ۴۰ دارند بهترین روش لاغری انجام عمل جراحی لاغری مانند اسلیو معده است. این اعمال بی خطر بوده و نتایج دائمی دارند.

منبع: http://www.gymju.ir/

تعداد صفحات : 69

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 2782
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 85
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 36
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 249
  • بازدید ماه : 876
  • بازدید سال : 13442
  • بازدید کلی : 1226167
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی