loading...

وبلاگ خريدنو

وبلاگي براي اطلاع رساني و خريد جهيزيه

بازدید : 567
11 زمان : 1399:2

استخرهاي گردابي از انواع استخرهاي آب گرم هستند. اين استخرها در ميان مردم عمدتاً با نام جكوزي شناخته مي‌شوند. نام جكوزي درواقع برآمده از شركتي آمريكايي است كه براي نخستين‌بار اين نوع استخر را به توليد انبوه رساند. از اين استخرها پيش از هرچيز به‌منظور آب درماني استفاده مي‌شود. همچنين ماساژ آبي نيز در استخرهاي گردابي رايج است. تاسيسات جكوزي بايد به‌نحوي طراحي شود كه اهداف درماني مدنظر محقق شوند.

از جمله تجهيزات در تأسيسات جكوزي مي‌توان به نازل‌هاي تعبيه‌شده در آن اشاره كرد. آب از طريق اين نازل‌ها با فشار بالايي به استخر مي‌ريزد. برخورد آب از نازل‌ها به بدن فرد حاضر در استخر خواص درماني مدنظر را تأمين مي‌كند. همچنين برخورد جريان آب پرفشار به برخي از قسمت‌ها نظير پشت بدن با احساس آرامش كم‌نظيري همراه است.

همان‌طور كه ديديم استخرهاي گردابي و هوايي دو دسته‌ي مهم از استخرها آب گرم هستند كه به‌منظور آب درماني توليد شده‌اند. ساختار استخرهاي گردابي و هوايي تا حد زيادي به يكديگر شبيه است، اما تفاوت مهم آن‌ها در آن است كه در استخرها هوايي به‌جاي آب، هوا از طريق نازل‌ها به درون استخر دميده مي‌شود.

انتقال هوا از نازل به استخر به ايجاد تلاطم ملايمي در آب استخر مي‌انجامد. اين تلاطم ملايم تأثيري همانند ماساژ بر بدن فرد حاضر در استخر دارد. تلاطم ملايم در استخرهاي هوايي، مي‌تواند چه در تأمين آرامش روحي و ارتقاي سلامت رواني فرد حاضر در استخر و چه در بهبود سلامت پوست و تسكين آلام در نقاط مختلف بدن او حائز اهميت باشد.

از ديگر تفاوت‌هاي استخرهاي گردابي با هوايي مي‌توان به پرهزينه‌تر بودن ساخت استخر هوايي نسبت به تاسيسات جكوزي اشاره كرد؛ چرا كه در شرايط يكسان بايد از پمپ بزرگتريبراي تصفيه استخر هوايي نسبت به تجهيزات جكوزي استفاده شود. هوا در استخر هوايي از كف استخر به درون آن دميده مي‌شود. آب در كف استخر نسبت به ساير نقاط فشار بالاتري دارد؛ پس هوا در صورتي به داخل استخر وارد مي‌شود كه وزن ناشي از آب توسط نيروي پمپ خنثي شود.

نكته‌ي ديگري كه استخرهاي گردابي و هوايي را از يكديگر متمايز مي‌كند، آن است كه از استخرهاي هوايي صرفاً در مراكز آب‌درماني استفاده مي‌شود و معمولاً خبري از اين استخرها در مجموعه‌هاي تفريحي يا ورزشي نيست. در حالي كه جكوزي علاوه بر مراكز آب‌درماني، در مجموعه‌هاي تفريحي يا ورزشي نيز تعبيه مي‌شود. دليل چنين تفاوتي آن است كه تكيه بر خواص درماني در استخرهاي هوايي به‌مراتب از استخرهاي گردابي بيشتر است

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تاسيسات و تجهيزات استخر، سونا و جكوزي مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

بازدید : 544
11 زمان : 1399:2

سيستم لوله‌كشي از ديگر بخش‌هاي مهم تاسيسات جكوزي است. سيستم لوله‌كشي درواقع تعيين‌كننده‌ي مسير آب در جكوزي است. طبعاً لوله‌كشي بخشي محوري در تاسيسات استخر و تاسيسات سونا نيز به‌شمار مي‌رود. از جمله ويژگي‌هاي سيستم لوله‌كشي آن است كه معمولاً در آن چند دريچه‌ي تخليه تعبيه مي‌شود.

فراهم ساختن چند دريچه در سيستم لوله‌كشي تاسيسات جكوزي اين مزيت را دارد كه در صورت مسدود بودن يكي از دريچه‌ها، مثلاً به‌خاطر قرار گرفتن دست يا پاي شناگر بر آن، ساير دريچه‌ها بتوانند عمل تخليه را انجام دهند.

معمولاً بر دريچه‌هاي تخليه درپوش‌هاي محدب ضد گرداب نيز تعبيه مي‌شوند. اين درپوش‌ها هم نقش مهمي را در تاسيسات جكوزي ايفا مي‌كنند. عمق كم جكوزي و قدرت مكش بالاي دريچه‌ها مي‌تواند به ايجاد جريان گردابي در جكوزي ختم شود. درپوش‌هاي ضد گرداب درواقع از بروز چنين مشكلي ممانعت به‌عمل مي‌آورند.

پمپ گردش آب در تاسيسات جكوزي

از ديگر بخش‌هاي مربوط به تاسيسات جكوزي، مي‌توان به پمپ گردش آب در آن اشاره كرد. به‌طور كلي، سيستم پمپاژ از بخش‌هاي مهم در تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا خشك و بخار است. پمپ گردش آب در تاسيسات جكوزي بايد آن قابليت را داشته باشد كه بر افت فشارهايي كه در مسير آب ايجاد مي‌شود غلبه كند. همچنين تأمين دبي آب مدنظر ديگر قابليتي است كه يك پمپ در تاسيسات جكوزي بايد توان اجراي آن را داشته باشد.

هرچند پمپ‌هاي خطي كاربرد بيشتري در تاسيسات جكوزي دارند، اما گاه از پمپ‌هاي دوسرعتي نيز در تاسيسات جكوزي استفاده مي‌شود. اين پمپ‌ها با توجه به كاربردهاي جكوزي، مي‌توانند نقش موثري را در تاسيسات جكوزي ايفا كنند. در حالتي كه سرعت پمپ پايين باشد، بستر لازم براي ماساژ ملايم و نيز سيركوله شدن آب فراهم خواهد شد. اگر سرعت پمپ بالا باشد، شرايط لازم براي بالا بودن فشار آب تامين خواهد گشت.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت استخر ، تعمير و نگداري آن و هم چنين تجهيزات استخر مورد استفاده در استخر هاي امروزي مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد..

بازدید : 581
11 زمان : 1399:2

فيلتر شني

فيلتر شني از ديگر اجزاي مهم در تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا بخار و خشك است. از فيلتر شني براي جدا كردن انواع آلودگي‌ها از آب استفاده مي‌شود. استخرهاي بتني و استخر فايبرگلاس به فيلترهاي شني متصل است. اين مخازن از اجزاي اصلي فيلتر شني به‌شمار مي‌روند.

در اين مخازن نوعي شن مخصوص مربعي‌شكل وجود دارد كه مي‌تواند در زدودن آلودگي از آب نقش موثري داشته باشد. در صورت استفاده از فيلتر شني، نيروي جاذبه‌ي آب آن را به پايين هدايت كرده و هم‌زمان دانه‌هاي شن آب را از آلودگي تصفيه مي‌كنند. آب تصفيه‌شده به‌وسيله‌ي فيلتر شني پس از جمع شدن در كف مخزن، به‌وسيله‌ي لوله‌ي خروجي تعبيه‌شده در سيستم فيلتر شني از مخزن خارج مي‌شود.

از جمله رايج‌ترين فيلترهاي شني مي‌توان به فيلترهاي شني تحت فشار اشاره كرد. اين فيلترها پس از ايجاد سرعتي مناسب براي فيلتراسيون، تصفيه را به مطلوب‌ترين شكل انجام مي‌دهند؛ در نتيجه براي استفاده در تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا مناسبند. از مزيت‌هاي فيلتر شني تحت فشار نسبت به ساير فيلترها مي‌توان به راهبري ساده، سرعت بالاي تصفيه، هزينه‌ي نگهداري كم، هزينه‌ي اوليه‌ي اقتصادي و عدم اشغال فضاي زياد به‌هنگام نصب و بهره‌برداري اشاره كرد.

فيلتر دياتميك

فيلتر دياتميك از جمله فيلترهايي است كه مي‌تواند به‌منظور تصفيه‌ي استخر، جكوزي و سونا بخار و خشك به‌كار گرفته شود. ماده‌ي صافي در اين نوع فيلتر خاك سيسليسي است. خاك سيليسي با توجه به ميكروسكوپي بودن اجزاي تشكيل‌دهنده‌، خنثي بودن به‌لحاظ شيميايي و نامنظم بودن موروفولوژي به‌عنوان يك ماده‌ي صافي بسيار مناسب شناخته شده است.

فيلتر دياتميك از استوانه‌ها متعددي از جنس مونل (آلياژي متشكل نيكل، مس، آهن و منگز)، اكسيد آلومينيوم و برخي مواد خنثي ديگر است. اين مواد به هم بافته شده‌اند و روي آن‌ها پوشش خاك سيليسي فيلتر به‌عنوان ماده‌ي صافي قرار مي‌گيرد. همچنين المنت‌هايي نيز در مقطع عمودي اين فيلتر تعبيه شده است.

براي كشب اطلاعات بيشار در مورد ساخت اسخر و تعمير و نگهداريآن و هم چنين تجهيزات استخرجديد مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

بازدید : 527
11 زمان : 1399:2

سيستم آبگذر

از جمله تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا بخر و خشك مي‌توان به سيستم آبگذر در آن‌ها اشاره كرد. سيستم آبگذر نقشي كليدي در سازه‌ي استخر دارد. آب در استخر بايد يك چرخه‌ي تصفيه استخر را طي كند. حركت آب به‌واسطه‌ي سيستم پمپاژ اتفاق مي‌افتد كه در ادامه به آن اشاره خواهيم كرد. آب در حين حركت بايد از چند آبكش عبور كند تا آلودگي‌هايش زدوده شود. آب‌كش‌ها معمولاً در نقاط عميق استخر تعبيه مي‌شوند.

از آن‌جا كه امكان دارد دست، پا، يا موي شناگران در آبكش‌هاي گير كند، درپوش‌هاي مخصوصي نيز براي آبكش‌ها تعبيه شده است. اين درپوش‌ها از بروز چنين مشكلاتي جلوگيري مي‌نمايند. علاوه بر آبكش‌ها، در سيستم آبگذر استخر از كف‌گيرها هم استفاده مي‌شود.

كاربرد كف‌گيرها در استخر تقريباً با آبكش‌ها مشابه است؛ تفاوت كف‌گيرها آن است كه برخلاف آبكش‌ها نزديك به سطح و در ۱۰ سانت بالايي استخر قرار مي‌گيرند و آب را از قسمت‌هاي بالايي به داخل استخر مي‌كشند. به اين ترتيب آلودگي‌ها، گرد و غبار، مو، مواد زايد، روغن ضد آفتاب و… با كف‌گيرها از آب جدا مي‌شود.

سيستم پمپاژ

از ديگر تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا بخار و خشك مي‌توان به سيستم پمپاژ در آن اشاره كرد. سيستم پمپاژ درواقع عملكردي به‌مانند قلب در بدن انسان دارد و به همين خاطر است كه از جمله مهم‌ترين بخش‌هاي يك استخر ارزيابي مي‌شود. پمپ آب را بين استخر و موتورخانه به جريان مي‌اندازد و درواقع، اصلي‌ترين نقش را در جابه‌جايي آب در استخر ايفا مي‌كند.

پمپ‌ها بر اساس نوع استخر و نيز نرخ تعويض آب انتخاب مي‌شوند. نرخ تعويض آب خود تابعي از نوع و حجم استخر است. منظور از نرخ تعويض آب زمان تامين آب استخر توسط پمپ از طريق فيلتراسيون است. از معروف‌ترين پمپ‌ها مي‌توان به پمپ‌هاي گريز از مركز اشاره كرد كه خود يك‌طبقه يا چندطبقه هستند.

معمولاً در استخرها از پمپ‌هاي گريز از مركز يك‌طبقه استفاده مي‌شود. اين پمپ‌ها بايد بتوانند حداقل سه مرتبه در روز آب استخر را سيركوله نمايند. مقصود از سيركوله كردن به گردش در آوردن و جابه‌كردن يك سيال در يك محيط بسته است. پمپ‌هاي سيركولاتور زيرمجموعه‌اي از پمپ‌هاي سانتريفيوژ به‌شمار مي‌روند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت استخر ، تعمير و نگهداري آن و تجهيزات استخر مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

بازدید : 669
11 زمان : 1399:2

سونا از جمله مهم‌ترين مكان‌هاي جانبي استخرهاست؛ بنابراين معمولاً در كنار استخر تعبيه مي‌شود. اهميت سونا نيز به‌مانند جكوزي و استخر هوايي بيش از هر چيز در آب‌درماني است. تاسيسات سونا نسبت به تاسيسات جكوزي و استخر متفاوت است بايد به‌نحوي طراحي شوند كه اهداف درماني مدنظر محقق شود. تاسيسات سونا به‌طور كلي به دو دسته‌ي تاسيسات سوناي خشك و تاسيسات سوناي بخار تقسيم مي‌شود. با توجه به كاربردها، تاسيسات سوناي خشك و تاسيسات سوناي بخار با هم متفاوتند.

سوناي خشك

در تاسيسات سوناي خشك از هواي گرم و خشك به‌منظور افزايش دماي محيط استفاده مي‌شود. بالا رفتن دماي محيط تاثير مستقيمي بر افزاش شدت تعريق بدن خواهد داشت. بالا رفتن تعريق مي‌تواند تأثير چشم‌گيري در خروج سموم از بدن داشته باشد و به اين ترتيب وضع كلي سلامتي افراد را بهبود ببخشد.

دماي بالاي سونا امكان دارد كساني را كه تجربه‌ي استفاده از آن را نداشته باشند تا حدي متعجب كند؛ اما نكته‌ي مهم آن است كه هرچند دماي سونا بسيار بالا است، اما پايين بودن رطوبت نسبي در سوناي خشك عاملي است كه به انسان كمك مي‌كند تا به‌لحاظ رواني شرايط تحمل چنين دماي بالايي را دارا باشد و از اين لحاظ با مشكل خاصي روبه‌رو نگردد.

در عين حال بايد توجه داشت كه با وجود تأثيرات چشمگير سوناي خشك بر سلامتي افراد، اين سونا مي‌تواند اثرات مخربي براي كساني كه از بيماري‌هاي ريوي رنج مي‌برند در پي داشته باشد. پايين بودن رطوبت نسبي و بالا بودن دما عواملي هستند كه ريه را تحريك مي‌كنند؛ درنتيجه اگر ريه ناسالم باشد، بيماري آن تشديد خواهد شد.

سوناي بخار

هدف از سوناي بخار نيز همانند سوناي خشك افزايش تعريق در بدن افراد به‌منظور دفع سموم و بهبود شرايط كلي سلامت افراد است؛ اما اين روش نسبت به سوناي خشك تا حدي متفاوت است. رطوبت نسبي در سوناي بخار برخلاف سوناي گرم تقريباً ۱۰۰ درصد است؛ بنابراين لازم است تاسيسات سونا به‌نحوي طراحي شوند كه رطوبت ۱۰۰ درصدي مدنظر براي سوناي بخار تامين شود. سوناي بخار در دماي تقريبي ۴۰ تا ۵۰ درجه‌ي سانتي‌گراد انجام مي‌شود.

با توجه به درصد رطوبت نسبي، كنترل دما در تاسيسات سونا در محدوده‌ي ذكرشده ضروري است. در صورتي كه دما از محدوده‌ي ۴۰ تا ۵۰ درجه‌ي سانتي‌گراد خارج شود و از آن تجاوز كند، مي‌تواند اثرات مخربي بر پوست افراد داشته باشد و به سوختگي، تورم، تاول و… منجر گردد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت تعمير و نگهداري استخر، تصفيه استخر شنا و اطلاع از جديدترين تجهيزات استخر مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

بازدید : 593
11 زمان : 1399:2

چهار مرحله‌ي ابتدايي در ساخت تاسيسات استخر

به‌طور كلي اصول براي ساخت تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا خشك و بخار مراحل مختلفي پيش‌بيني مي‌شود. در ادامه اين مراحل به‌ترتيب بيان مي‌گردند؛ در نخستين مرحله از ساخت استخر بايد محل ايجاد استخر شناسايي و خاك‌برداي انجام پذيرد. مهندسين بايد پيش از آغاز هرگونه مرحله‌ي عملي تخمين درستي از اجراي طرح خود داشته باشند.

طراحي كاسه‌ي قالب استخر دومين مرحله از مراحل ساخت تاسيسات استخر به‌شمار مي‌رود. قالب كاسه‌ي استخر را مي‌توان مشابه شكل‌هاي هندسي مختلفي طراحي كرد. از جمله طراحي‌هاي معروف براي كاسه‌ي قالب استخر مي‌توان به طرح لوبيايي، طرح ۸ انگليسي، طرح جزيره‌اي و… اشاره كرد. اين مرحله پيش از ساخت تاسيسات استخر اتفاق مي‌افتد.

طراحي سازه‌ي استخر سومين مرحله‌ي ساخت تاسيسات استخر ارزيابي مي‌شود. آگاهي از وضعيت محل ساخت استخر، ويژگي‌هاي جغرافيايي آن، ميزان ذخيره‌پذيري آب در كاسه‌ي استخر، چگونگي حضور ذرات معلق در آب، موقعيت استخر نسبت به تراز صفر ساختمان و… به‌منظور يك ارزيابي اصولي از اين مرحله ضروري به‌شمار مي‌روند.

چهارمين مرحله اجراي تاسيسات استخر است. همچنين در اين مرحله سيستم تصفيه‌ استخر نيز بايد با توجه به محلي كه استخر در آن ساخته مي‌شود، مشخص شود. پياده‌سازي تاسيسات استخر اهميت به‌سزايي در كيفيت نهايي ساختمان آن دارد؛ لذا اين مرحله يكي از مهم‌ترين مراحل در طراحي و ساخت استخر به‌شمار مي‌رود.

چهار مرحله‌ي پاياني در ساخت تاسيسات استخر

آرماتوربندي استخر پنجمين مرحله‌ي ساخت آن است. مقصود از آرماتور مليگردهاي به‌هم‌تنيده‌شده‌اي است كه به‌مانند ستون فقرات انسان نقشي كليدي را در حفظ انسجام سازه حفظ مي‌كنند. معمولاً در ساخت تاسيسات استخرهاي شنا از سازه‌هاي بتني استفاده مي‌شود. بتن در برابر فشار مقاوم اما در برابر تنش ضعيف است. براي رفع اين نقص آن را به ميلگرد مسلح مي‌كنند. اجراي چنين سازه‌اي با آرماتوربندي استخر محقق مي‌شود.

بعد از آرماتوربندي استخر، نوبت به تعيين عيار بتون به‌عنوان ششمين مرحله از مراحل ساخت استخر مي‌رسد. در اين مرحله قالب‌بندي و بتون‌ريزي نيز انجام مي‌شود. معمولاً در تاسيسات استخربتني از بتون‌هايي با حداقل عيار ۴۰۰ كه در آن‌ها سيمان ضدسولفات نيز به‌كار رفته، استفاده مي‌شود.

در مرحله‌ي هفتم قالب‌هاي بتون‌ريزي باز مي‌شوند. پس از باز شدن قالب‌ها، نوبت به زيرسازي سراميك استخر مي‌رسد. همچنين زيرسازي محوطه‌ي استخر نيز در اين مرحله انجام مي‌شود. هرگونه خطا در اجراي اين مرحله آب‌بندي استخر را با مشكلات عديده‌اي مواجه خواهد كرد؛ بنابراين زيرسازي استخر بي‌ترديد از مهم‌ترين بخش‌ها در ساخت آن است كه نياز به دقت بالايي در حين طراحي و كار دارد.

هشتمين و آخرين مرحله در ساخت استخر، طراحي سراميك‌هاي آن به‌شمار مي‌رود. سراميك‌هايي كه قرار است در استخر به‌كار گرفته شوند بايد ويژگي‌هاي مشخصي داشته باشند كه از آن جمله مي‌توان به مقاومتشان در برابر اسيدهاي مخرب اشاره كرد. در نظر داشتن رنگ‌بندي درست در انتخاب سراميك‌ها همچنين مي‌تواند نقش پررنگي در زيبايي استخر ايفا كند.

بازدید : 547
11 زمان : 1399:2

سيستم لوله‌كشي در تاسيسات جكوزي

سيستم لوله‌كشي از ديگر بخش‌هاي مهم تاسيسات جكوزي است. سيستم لوله‌كشي درواقع تعيين‌كننده‌ي مسير آب در جكوزي است. طبعاً لوله‌كشي بخشي محوري در تاسيسات استخر و تاسيسات سونا نيز به‌شمار مي‌رود. از جمله ويژگي‌هاي سيستم لوله‌كشي آن است كه معمولاً در آن چند دريچه‌ي تخليه تعبيه مي‌شود.

فراهم ساختن چند دريچه در سيستم لوله‌كشي تاسيسات جكوزي اين مزيت را دارد كه در صورت مسدود بودن يكي از دريچه‌ها، مثلاً به‌خاطر قرار گرفتن دست يا پاي شناگر بر آن، ساير دريچه‌ها بتوانند عمل تخليه را انجام دهند.

معمولاً بر دريچه‌هاي تخليه درپوش‌هاي محدب ضد گرداب نيز تعبيه مي‌شوند. اين درپوش‌ها هم نقش مهمي را در تاسيسات جكوزي ايفا مي‌كنند. عمق كم جكوزي و قدرت مكش بالاي دريچه‌ها مي‌تواند به ايجاد جريان گردابي در جكوزي ختم شود. درپوش‌هاي ضد گرداب درواقع از بروز چنين مشكلي ممانعت به‌عمل مي‌آورند.

تأمين گرماي آب در تاسيسات جكوزي

سيستم گرمايش آب از جمله مهم‌ترين بخش‌هاي تاسيسات جكوزي است. همان‌طور كه گفته شد، از جمله مهم‌ترين دلايل استفاده از جكوزي گرماي آن و نقش چشمگير گرما در افزايش شدت تعريق بدن است. اين نكته در رابطه با تاسيسات سوناي خشك و بخار نيز درخور توجه است. ديگ‌ها، گرمكن‌ها و مبدل‌هاي حرارتي از جمله تجهيزات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا به‌شمار مي‌روند كه براي گرم كردن آب آن استفاده مي‌شوند

پمپ گردش آب در تاسيسات جكوزي

از ديگر بخش‌هاي مربوط به تاسيسات جكوزي، مي‌توان به پمپ گردش آب در آن اشاره كرد. به‌طور كلي، سيستم پمپاژ از بخش‌هاي مهم در تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا است. پمپ گردش آب در تاسيسات جكوزي بايد آن قابليت را داشته باشد كه بر افت فشارهايي كه در مسير آب ايجاد مي‌شود غلبه كند. همچنين تأمين دبي آب مدنظر ديگر قابليتي است كه يك پمپ در تاسيسات جكوزي بايد توان اجراي آن را داشته باشد.

هرچند پمپ‌هاي خطي كاربرد بيشتري در تاسيسات جكوزي دارند، اما گاه از پمپ‌هاي دوسرعتي نيز در تاسيسات جكوزي استفاده مي‌شود. اين پمپ‌ها با توجه به كاربردهاي جكوزي، مي‌توانند نقش موثري را در تاسيسات جكوزي ايفا كنند. در حالتي كه سرعت پمپ پايين باشد، بستر لازم براي ماساژ ملايم و نيز سيركوله شدن آب فراهم خواهد شد. اگر سرعت پمپ بالا باشد، شرايط لازم براي بالا بودن فشار آب تامين خواهد گشت.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت استخر فايبرگلاس و بتني و هم چنين تاسيسات استخر و سونا و جكوزي مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

بازدید : 541
11 زمان : 1399:2

چگونگي تصفيه‌ي آب ديگر عامل مهمي است كه در دسته‌بندي انواع استخرها موثر است. استخرها بر حسب چگونگي تصفيه‌ي آب به سه دسته‌ي خزينه، استخر با جريان آب گذرا و استخر با جريان آب در گردش تقسيم مي‌شوند. همچنين انواع فيلترها و اجزاي تصفيه از مهم‌ترين بخش‎هاي تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا خشك و بخار به‌شمار مي‌روند كه در ادامه برخي از آن‌ها به‌طور مجزا نيز بررسي خواهند شد.‌

خزينه ساختماني همانند وان حمام دارد. بهتر است كه اين وان به‌مثابه يك استخر خصوصي استفاده و بار استحمامي آن سبك باشد. از خزينه عموماً هم با چنين منظوري استفاده مي‌شود؛ اما در صورتي كه بار استحمامي خزينه سنگين باشد، مثلاً در مواردي كه از خزينه به‌منظور مصارف عمومي استفاده شود، آب آن بايد به‌طور مرتب تعويض گردد؛ چرا كه افزايش بار استحمامي رابطه‌ي مستقيمي با افزايش آلودگي در آب خزينه دارد.

استفاده از خزينه در تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سوناي بزرگ تقريباً غيرعملي است. در صورت به‌كارگيري تأسيسات بزرگ، اندازه‌ي استخر نيز بزرگ خواهد شد، به اين ترتيب حجم زيادي از آب تلف مي‌گردد.

استخر با جريان آب در گردش نوعي از دسته‌بندي انواع استخرها بر حسب چگونگي تصفيه‌ي آب به‌شمار مي‌رود. امروزه اين سيستم تصفيه‌ استخر نسبت به دو حالت ديگر از مقبوليت بيشتري برخوردار است. تاسيسات استخر با جريان آب در گردش اجزايي نظير پمپ‌هاي سيركولاتور، فيلترها، كلرزن‌ها و… را شامل مي‌شود. اين موارد مي‌توانند در تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا نيز بسته به نياز مدنظر استفاده شوند. پركاربردتر بودن استخر با جريان آب در گردش باعث شده تا پيشرفت‌هاي درخور توجهي در ساخت آن نسبت به دو حالت ديگر مشاهده شود.

همان‌طور كه ديديم، استخر با جريان آب گذرا يكي از ديگر از انواع استخر در تقسيم‌بندي استخرها بر حسب چگونگي تصفيه‌ي آب به‌شمار مي‌رود. طراحي چنين استخرهايي تنها زماني ممكن است كه جرياني كافي از آب از يك رودخانه واقع در همسايگي استخر قابل حصول باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت استخر و هم چنين تهيه تجهيزات استخر مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

بازدید : 574
11 زمان : 1399:2

يك روكش زمستاني استاندارد به ­طور معمول از مواد ضد آب ساخته­ شده و براي جلوگيري از ورود برگ­هاي درختان، زباله­ ها و البته نور خورشيد به استخر در طول مدتي كه استفاده نمي­شود، طراحي شده­ است.

روكش­ هاي زمستاني استخر، مقرون ­به ­صرفه بوده و براي هر دو نوع استخرهاي روي زمين و بالاتر از سطح زمين به­ طورگسترده مورد استفاده قرار مي گيرند؛ نصب آنها معمولاً آسان است و بيشتر آن ها بايد ظرف دو يا پنج سال بسته به شرايط آب و هواي منطقه اي تعويض شوند.

روكش ­هاي ايمني

قيمت روكش­ هاي ايمني استخر كمي از روكش هايي كه براي نگهداري استخر در زمستان استفاده مي شود يبيشتر خواهد بود و نصب آن نيز اندكي به كار بيشتر احتياج دارد. اما بسياري از دارندگان استخر مي­دانند كه اين روكش­ ها ارزش اين هزينه و كار اضافي را دارند: روكش­ هاي ايمني ماندگاري طولاني ­تري دارند و در صورت افتادن كودك يا يك حيوان خانگي روي آنها، از استحكام كافي برخوردار هستند.

چرا به يك روكش ايمني احتياج خواهيد داشت؟

روكش­هاي زمستاني مانع از عبور زباله­ها و نورخورشيد مي­شوند ولي معمولاً تحمل وزن زيادي ندارند. از سوي ديگر، روكش­هاي ايمني با هدف تحمل وزن اضافي ساخته­مي­شوند كه نشان از آن است كه توانايي دور نگهداشتن كودكان و حيوانات خانگي از آب استخر را دارند.

فراتر از روكش­: تجهيزات و لوازم جانبي استخر

به ­منظور آماده كردن استخر براي زمستان، كارهايي بيش از انتخاب يك روكش بايد انجام داد. شما مي­توانيد از ميان تجهيزات استخر گزينه­ هايي را برگزينيد كه به شما در امر پاك كردن برف و زباله ­ها، حفظ تعادل شيميايي استخر و غيره كمك كند، ازجمله:

  • برف­روب: برف وزن بسيار زيادي دارد و مي­تواند به سرعت روكش استخر شما را در هم بشكند. منتظر ذوب شدن برف­ ها نمانيد. درعوض، از يك برف روب با دسته بلند براي كنار زدن برف­ ها استفاده كنيد. از برف روب­ هاي ساخته ­شده از لاستيك نرم را استفاده كنيد چون باعث آسيب يا پارگي روكش استخر نخواهند شد.
  • كيت­ هاي شيميايي زمستان:كيت­هاي شيميايي زمستان مي­توانند از رنگي شدن آب جلوگيري كنند، رشد جلبك­ ها را مهار كنند و آب استخر را تا فصل بعدي شنا تازه نگه دارند.
  • برگ گير: اين توري­ هاي سبك براي قرارگيري روي روكش ايمني استخر طراحي شده­اند. اين وسيله خارج كردن ضايعات و زباله ­ها را تسهيل كرده است. توري را برداريد و برگ­ ها را خارج كنيد، به همين سادگي!

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره ساخت استخر ، تاسيسات استخر و فعاليت هاي مربوط به تعمير و نگهداري استخر( عايق بندي، تصفيه استخر و...) مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

بازدید : 557
11 زمان : 1399:2

به پاكسازي استخر خود بپردازيم

براي نگهداري استخر در زمستان لازم است در بازه‌هاي زماني مختلف كف و جداره‌هاي استخر را به خوبي تميز كرده و آب موجود در فضاي داخلي استخر را به طور كامل تخليه كنيم تا آبي در داخل آن باقي نماند. براي اين كار مي‌توانيم از برس هاي مخصوص استفاده كنيم و از فرچه‌هاي دستي جهت پاكسازي كامل شيارها و فرورفتگي هاي مختلف بهره بگيريم.

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به پاكسازي فيلتر استخر خود بپردازيم

قبل از هر چيز بايد بگوييم كه براي شستن فيلترها، احتياط الزامي است؛ اگر قصد شستشوي فيلترها را در زمستان داريم و مي‌خواهيم آن ها را به وسيله اسيد شستشو دهيم و بعد تا زمان فرا رسيدن دوره بعدي استفاده از استخر، از اين فيلترها استفاده نكنيم، بايد بدانيم كه اسيد ممكن است سبب انسداد يا وارد آمدن آسيب به كانال‌هاي موجود در فيلتر شوند.

براي شستشوي فيلترهاي استخر، ابتدا بايد پمپ تصفيه استخر را آماده كنيم تا يك دور كامل به فعاليت بپردازد، هر دور چرخش آب استخر به وسيله پمپ، ممكن است به زماني حدود ۷ تا ۸ ساعت نياز داشته باشد.

بعد از آن كه فيلتر استخر را شستشو داديم، درب مخزن فيلتر و همچنين سوپاپ دريافت هوا را باز مي‌كنيم تا تمام مقدار آب موجود در فيلتر از آن خارج شود.

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به جا به جايي تجهيزات استخر بپردازيم

لازم است كليه تجهيزات استخر و شنا از قبيل نردبان‌ها، سكوهاي شيرجه، تويوب‌ها و شناورها و حتي وسيله‌هاي بازي و سرگرمي را از محيط استخر دور كرده و آن‌ها را در مكان مناسبي قرار دهيم تا سرماي هوا به آن‌ها آسيب نزند و در كارايي آن‌ها اختلالي رخ ندهد.

به غير فعال نمودن تجهيزات موجود در استخر بپردازيم

بايد تك تك تاسيسات استخر كه به واسطه استفاده از جريان برق به فعاليت مي‌پردازند، خاموش شوند تا در زمان عدم استفاده از استخر و عدم نظارت بر كارايي آن‌ها، مشكلي پديد نيايد

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به پوشش دادن سطح استخر خود بپردازيم

پوشاندن سطح استخر بايد به طور كامل و صحيح انجام شود و تمام سطح استخر را در بر بگيرد.

پوشش دادن سطح استخر را مي‌توانيم با استفاده از كاورها يا صفحات نازك پلاستيكي صورت دهيم كه نفوذ ناپدير هستند و مانع ورود آب مي‌شوند. همچنين مقاومت آن‌ها نيز در مقابل انواع تغييرات آب و هوايي و تاثيرات مستقيم مواد شيميايي مخلوط شده در آب استخر، بالا است

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت و نگهداري استخر فايبرگلاس و بتن مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

تعداد صفحات : 69

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 2782
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 61
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 131
  • بازدید ماه : 4791
  • بازدید سال : 22346
  • بازدید کلی : 1235071
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی