loading...

وبلاگ خريدنو

وبلاگي براي اطلاع رساني و خريد جهيزيه

بازدید : 40
دوشنبه 22 آذر 1400 زمان : 15:23

حتی اگر مطابق با فرمول محاسبه bmi، شاخص توده بدنی شما بالای 40 باشد باز هم کاهش سریع وزن به شما توصیه نمی شود و می بایست آهسته و پیوسته و به روشی سالم وزن خود را کاهش دهید. در این مقاله شما را با عوارض کاهش وزن سریع بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین نمی شود

تاکتیک اغلب رژیم های لاغری سریع، حذف کامل برخی از مواد مغذی از سفره غذایی است. یعنی طراح و سازنده رژیم، تعمدا برای اینکه سریعتر وزن کاهش یابد برخی از مواد غذایی را منع می کند.

و این یعنی شما ممکن است برخی از مواد مغذی و مورد نیاز بدن را طی دنبال کردن این رژیم ها دریافت نکنید. به این معنی که شما ممکن است مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را که برای سالم ماندن به آنها نیاز دارید از دست بدهید.

مثلا یک رژیم غذایی بدون لبنیات می تواند منجر به کمبود کلسیم شود. یا مثلا رژیم غذایی کم کربوهیدارت می تواند به این معنی باشد که شما فیبر کافی دریافت نمی کنید.

پیامدهای بالقوه حذف مواد مغذی در رژیم لاغری سریع

کاهش انرژی

شکننده شدن مو و ناخن

ریزش مو

خستگی مفرط

ضعف سیستم ایمنی

پوکسی استخوان

کم خونی

و ....

متابولیسم بدن می تواند کندتر شود

فرض کنید که کالری دریافتی روزانه شما 3000 باشد و مطابق با یک رژیم لاغری سریع، شما اکنون تنها 1200 کالری دریافت می کنید. بدن در چنین شرایطی تصور می کند که شما گرسنه هستید و اوضاع به گونه ای هست که غذا به اندازه کافی ندارید.

اینجاست که بدن متابولیسم یا سوخت و ساز خود را کاهش می دهد به این معنی که تصور می کند چون قرار نیست مانند قبل کالری دریافت کند، از کالری هایی که ذخیره کرده نیز کمتر استفاده می کند تا بتواند انرژی بدن و بافت ها را در درازمدت تامین کند. در واقع با لاغری سریع حتی ممکن است شما چربی های اضافه و ذخیره شده خود را نسوزانید.

به جای چربی سوزی عضله و ماهیچه میسوزانید

در روش ها یا رژیم های لاغری اصولی، تمرکز روی حذف و آب کردن توده چربی است. و اینکار در میان مدت یا دراز مدت رخ خواهد داد. اما اگر بخواهیم سریع وزن خود را کاهش دهیم، به جای اینکه به آب شدن چربی ها کمک کنیم، تمرکز بدن را بر روی تحلیل رفتن عضلات قرار خواهیم داد. بدن در چنین شرایطی ترجیح میدهد به جای استفاده از چربی های ذخیره شده از عضلات جهت تامین انرژی خودش استفاده کند.

ممکن است با کم آبی بدن مواجه شوید

رژیم های لاغری که جدید که بر روی سرعت کاهش وزن تاکید دارند بیشتر از انکه بر روی مایعات تمرکز کنند بر روی مصرف غذاهای دیگر متمرکز هستند. مثلا رژیم کتوژنیک اینگونه است. به همین دلیل ممکن است میزان آبی که بدن از دست می دهد جایگزین نشود یا کمتر از حد انتظار باشد. همین موضوع باعث بروز مشکلات جدی در مقیاس سلولی می شود که می تواند تمام بدن را درگیر کند..

بازدید : 45
دوشنبه 22 آذر 1400 زمان : 15:19

ما به شما 6 نکته جالب در خصوص ارتودنسی دندان بزرگسالان توضیح خواهیم داد که نظر شما را نسبت به ارتودنسی در سنین بالا تحت تاثیر قرار خواهد داد. این شما و این 6 نکته درباره ارتودنسی بزرگسالان.

1.هیچ محدودیت سنی برای ارتودنسی وجود ندارد

برخی از بزرگسالان ممکن است فکر کنند دیگر از سنشان گذشته تا درمان ارتودنسی را آغاز کنند. مثلا ممکن است شخصی 40 ساله باشد ولی با وجود نامنظمی فکی و دندانی تصور کند سنش زیاد است و به درد ارتودنسی نمی خورد.

خبر خوب این است که افراد در هر سنی می توانند ارتودنسی کنند و ما محدودیت سنی نداریم. تنها محدودیت ما نبود تعداد زیادی از دندان ها است. اگر شما شمار زیادی از دندان های خود را از دست داده اید و جایگزینی هم برایشان ندارید دیگر نمی توانید ارتودنسی کنید. اما مادامی که بیشتر دندان هایتان حتی در سن 60 سالگی سالم هستند، شما کاندید خوبی برای انجام ارتودنسی بزرگسالان هستنید.

2.ارتودنسی بزرگسالان به هیچ عنوان دردناک نیست

دلیل دیگری که ممکن است به عنوان یک بزرگسال ارتودنسی خود را به تعویق انداخته باشید این است که فکر می کنید انجام ارتودنسی برای بزرگسالان دردناک تر از کودکان است. با این حال، این درست نیست.

ارتودنسی بزرگسالان به هیچ عنوان دردناک نیست، اگرچه در چند روز اول پس از انجام آن ممکن است احساس ناراحتی داشته باشید اما خبر خوب این است که طی چند روز دیگر از این ناراحتی اثری نخواهد بود.

در ثانی به لطف تکنولوژی های جدید و شیوه نصب دستگاه های ارتودنسی این روزها دیگر حتی بیشتر افراد شاهد همان ناراحتی جزئی در چند روز اول درمان نیز نخواهند بود. بنابراین هیچ ترسی در این خصوص نباید وجود داشته باشد.

3.تعداد زیادی از بیماران، ارتودنسی بزرگسال هستند

برخی فکر می کنند درمان ارتودنسی تنها مختص کودکان است و هر کسی دستگاه های ارتودنسی روی دندان هایش داشته باشد کم سن و سال است. این هم یکی دیگر از تصورات اشتباه و رایج در مورد ارتودنسی دندان است.

درست است که بخش زیادی از بیماران نیازمند به ارتودنسی را کودکان تشکیل می دهند، امادر حال حاظر نزدیک به 30 درصد از بزرگسالانی که مشکلات نامنظمی دندانی و فکی دارند در حال درمان هستند. هر ساله نیز به این آمار اضافه می شود و این یعنی ارتودنسی بزرگسالان کم کم در حال رشد است و اهمیتی کمتر از ارتودنسی کودکان ندارد.

بازدید : 66
شنبه 6 شهريور 1400 زمان : 12:34

بسیاری از مردم این روزها تمایل به خرید طلای نو از طلا فروشی آنلاین و به صورت اینترنتی دارند و کمتر سراغ طلای دست دوم می روند. آن ها معتقدند که هرچند برای طلاهای نو اجرت پرداخت می کنند اما از اصالت طلا مطمئن هستند و به دلخواه خود خرید می کنند. این افراد دست کم بنا به 5 دلیل زیر تمایلی به خرید طلاهای کارکرده ندارند.

1. امکان تقلبی بودن طلای دست دوم زیاد است

هیچ تضمینی وجود ندارد که طلای کار کرده و خریداری شده شما اصل باشد مگر اینکه آن را از یک طلافروشی آنلاین با مجوز خریداری کرده باشید و یا یک مغازه طلافروشی قابل اطمینان پیدا کرده باشید.

اگر هیچ جایی را سراغ ندارید که از آن طلا بخرید، حین خرید بسیار مراقب باشید زیرا ممکن است طلاهای تقلبی به شما بفروشند. حتما از یک شخص وارد و قابل اعتماد کمک بگیرید.

2. اغلب بدون فاکتور و نامطمئن است

سوای از اینکه ممکن است برخی طلافروشی ها به شما طلای تقلبی بفروشند، در اغلب موارد نیز ممکن است فاکتور خریدی برای طلاهای کار کرده در دسترس نباشد. بنابراین نمی توان مطمئن شد که طلا دزدی است و یا از راه درستی خرید و فروش شده است.

3. ممکن است خط و خش داشته باشد

به دلیل اینکه مصنوعات طلای دست دوم بارها استفاده شده اند، ممکن است دچار خط و خش شده باشند. اگر شما کسی هستید که قصد استفاده روزانه از طلای کار کرده و خریداری شده خود را دارید شاید به دلیل وجود خط و خش روی طلا، کمی دلزده شوید. و اصولا کم پیش می آید که طلای کارکرده کاملا سالم باشد.

4. ممکن است در خرید و فروش آن به مشکل بر بخورید

اگر طلای دست دومی که خریداری کرده‌اید فاقد فاکتور فروش باشد، احتمالا به سختی بتوانید آن را بفروشید. بنابراین سعی کنید که حتما و حتما حین خرید از فروشنده تمام فاکتورهای موجود را درخواست کنید و آن ها را تحویل بگیرید.

5. طلای دست دوم اغلب طرح قدیمی و از مد افتاده دارد

اغلب طلاهای دست دوم برای مدت ها مورد استفاده قرار گرفته اند و معمولاً قدیمی و با طرح های از مد افتاده هستند. اگر شما کسی هستید که عاشق طرح های جدید و مدرن هستید معمولا خرید طلا دست دوم برای شما مناسب نیست و باید طلای نو با طرح دلخواه خود را خریداری کنید.



بازدید : 87
شنبه 16 مرداد 1400 زمان : 17:56

احتمالاً این روزها چیزهایی درباره ایمپلنت فوری یا 1 روزه به گوشتان خورده باشد و احتمالا بارها با خود فکر کرده باشید که این، یک حقه تبلیغاتی بیش نیست و واقعیت ندارد. شاید با خودتان بگویید مگر می شود در عرض 1 روز و آن هم به صورت فوری و آنی صاحب ایمپلنت شد؟ ایمپلنت دندان که در حالت عادی پروسه ای با طول درمان نزدیک به 5 ماه دارد، چطور می شود که در عرض 1 روز انجام شود؟ این مقاله را بخوانید تا به طور کامل با ایمپلنت فوری آشنا شوید تا راست و دروغ های پیرامون آن را خودتان تشخیص دهید!

ایمپلنت فوری چیست؟

بله واقعیت این است که ایمپلنت فوری وجود دارد و هرچند که برخی ها در تبلیغات از واژه فوری و آنی سوء استفاده می کنند، اما در هر حال، ما به مدد پیشرفت تکنولوژی اکنون می توانیم ایمپلنت ها را به صورت 1 روزه و طی تنها 1 جلسه یا نهایتا 1 هفته به طور کامل آماده کاشت و استفاده کنیم.

کاشت فوری با بارگذاری فوری

بیشتر اوقات زمانی که صحبت از ایمپلنت فوری می کنیم منظورمان همین کاشت و بارگزاری فوری است. یعنی شما به مطب متخصص ایمپلنت خود مراجعه می کنید در حالی که هنوز دندان خود را نکشیده اید.

متخصص به طور کامل شما را ارزایابی می کند و اگر کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشید، ایشان دندان شما را کشیده و خارج می کند. و بلافاصله پایه یا فیکسچر ایمپلنت را در جای خالی دندان کشیده شده قرار می دهد.

بعد از قرار گرفتن پایه ایمپلنت اگر وضعیت لثه، استخوان و ایمپلنت شما مناسب باشد به طوری که فشار روکش دندان را تحمل کند، با کمک دستگاه های خاصی روکش موقت یا دائمی بر روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت.

همه این پروسه در 1 جلسه انجام می شود و شما بدون داشتن جای خالی دندان با یک جایگزین عالی به خانه می روید. این یک مدل کاشت، اصطلاحا ایمپلنت فوری یا 1 روزه است. در این حالت هم کاشت و هم نصب و بارگذاری روکش فوری است.

بارگذاری تاخیری

در بخش قبل گفتیم اگر وضعیت لثه و استخوان شما اجازه سوار شدن روکش دندان را بدهد، متخصص برایتان روکش موقت یا دائمی می گذارد. اما اگر چنین نباشد، شما باید چند روز تا 1 هفته صبر کنید و بعد از بهبودی نسبی لثه و استخوانتان برای نصب روکش مجددا مراجعه کنید.

اینجا هم ما در اصل ایمپلنت فوری انجام داده ایم ولی بارگزاری یا نصب روکش با تاخیر روبرو شده. چرا می گوییم ایمپلنت هنوز از نوع فوریی است؟ زیرا در حالت عادی اگر بخواهیم صاحب ایمپلنت شویم میبایست دست کم 2 تا 5 ماه صبر کنیم. اما در بارگزاری تاخیری شما نهایتا 1 هفته صبر می کنید.

هزینه ایمپلنت فوری چقدر است؟

بسته به اینکه شما چه نوع برندی برای کاشت در نظر دارید و نزد چه دندانپزشکی می‌روید هزینه کاشت ایمپلنت متفاوت خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از تعرفه و هزینه ایمپلنت دندان روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بازدید : 64
شنبه 16 مرداد 1400 زمان : 17:52

حقیقت این است که لیزر تنها یک تسهیل کننده درمان ارتودنسی است و خود لیزر نمی تواند یک شبه دندان ها را مرتب کند. از لیزر اصولا برای موارد زیر در درمان ارتودنسی کمک گرفته می شود.

افزایش سرعت حرکات ارتودنسی

یکی از جوانب منفی درمان ارتودنسی دندان، طولانی بودن مدت زمان آن است. به این شکل که ممکن است بسته به سن بیمار، نوع و شدت مشکلش، طول دوره درمان به طور میانگین 1.5 سال به درازا بکشد. در واقع درمان های ارتودنسی جزء طولانی ترین درمان های دندانپزشکی هستند و بنابراین صبر، حوصله و تحمل زیادی هم از جانب بیمار و هم از جانب متخصص ارتودنسی میطلبد.

البته این روزها خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و نتیجه تحقیقات مختلف نشان می دهد کاربرد لیزر در ارتودنسی به منظور کاهش مدت زمان این درمان به اثبات رسیده است. محققان به این نتیجه رسیده اند که با کمک پرتوهای لیزرِ بافت نرم، می توان کاری کرد که طول دوره درمان کاهش پیدا کند.

البته استفاده از لیزر منوط به این است که شما حتما به یک متخصص ارتودنسی خوب که صلاحیت درمان ارتودنسی با لیزر را دارد مراجعه کنید. زیرا هر ارتودنتیستی نمی تواند از لیزر برای ارتودنسی استفاده کند.

بنابراین سعی کنید در هر شهری که هستید حتما به دنبال بهترین ارتودنتیست شهر خود باشید. مثلا اگر در تهران هستید و قصد دارید مدت زمان ارتودنسی خود را کاهش دهید حتما و حتما درمان خود را نزد بهترین متخصص ارتودنسی در تهران انجام دهید تا نتیجه درمان اصولی باشد.

فرنکتومی (از رایج ترین کاربردهای لیزر در ارتودنسی)

یکی دیگر از کاربردهای لیزر در ارتودنسی از بین بردن فرنوم در بیمارانی است که بین دو دندان جلویی‌شان (در فک بالا) فاصله ایجاد شده است. علت ایجاد این فاصله، وجود بافت بزرگ شده فرنوم لب است و تا برداشته نشود، نه تنها فاصله از بین نمی رود که انجام درمان ارتودنسی در آن نیز بی فایده خواهد بود. (فرنوم لب بالا را به لثه از وسط متصل می کند)

قبل یا در طول درمان ارتودنسی متخصصان ارتودنسی، شما را به یک متخصص لثه ارجاع می‌دهند تا با کمک لیزر فرنوم را برداند و با این کار به بسته شدن فاصله دو دندان جلویی کمک شود. البته ذکر این نکته مهم است که لیزر در اینجا یک نقش فرعی در درمان ارتودنسی دارد و متخصص ارتودنسی تنها فرنم را با از بین می‌برد. در واقع درمان با کمک دستگاه های ارتودنسی انجام می شود و فرنکتومی با لیزر صرفا به اثربخشی و مانع زدایی درمان کمک می کند.

افزایش طول تاج دندان

برای اغلب بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند، معمولاً ارتودنسی ثابت انجام داده می‌شود. در چنین افرادی دستگاه‌های ارتودنسی ثابت، شامل براکت باید به سطح جلوی دندان ها متصل شود.

براکت ها معمولا بسته به صلاح‌دید متخصص ارتودنسی در موقعیت خاصی از سطح دندان ها قرار داده می شوند. اما در برخی بیماران ممکن است ورم کردن بافت لثه باعث پوشانده شدن سطح دندان ها شده باشد. در چنین وضعیتی دکتر ارتودنسی نمی تواند براکت ها را روی دندان ها قرار دهد. متخصص ابتدا باید با کمک لیزر، بافت اضافی و ورم کرده لثه را بردارد و سپس درمان ارتودنسی را آغاز کند. اینجا هم به طور مشابه درمان ارتودنسی با لیزر انجام شده و به آغاز یا مانع زدایی درمان کمک کرده است.

آیا ارتودنسی با لیزر خطرناک است؟

هم بله و هم خیر! در واقع اگر کار ارتودنسی با لیزر شما توسط بهترین متخصص ارتودنسی شهرتان انجام شود و با دستگاه بافت نرم این کار صورت بگیرد کاملا بیخطر خواهد بود. اما چنانچه دندانپزشک یا ارتودنتیست شما تجربه کافی برای درمان ارتودنسی با لیزر را نداشته باشد می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد.

برای درمان ارتودنسی با لیزر به چه کلینیک هایی مراجعه کنیم؟

متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند که برای استفاده از لیزر در درمان های ارتودنسی تنها به کلینیک هایی مراجعه کنید که لیزر بافت نرم (معمولا دیود) را در محل کلینیک داشته باشند. و بهتر آن است که در کلینیک حتما متخصص لثه و دکتر ارتودنسی دندان نیز با هم حضور داشته باشند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید یکی از این کلینیک ها را پیدا کنید.

بازدید : 72
دوشنبه 4 مرداد 1400 زمان : 15:42

این روزها تقریبا هرچیزی را می‌توان به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کرد. حتی موضوع همه‌گیری کرونا باعث شده که طی یک سال گذشته آمار خرید و فروش‌های آنلاین افزایش یابد. از سایت‌های اینترنتی گرفته تا صفحات شبکه‌های مجازی (مخصوصا اینستاگرام) بستر بسیار مناسبی را برای خریدهای از راه دور فراهم کرده و این روزها حتی طلا و جواهرات را به صورت آنلاین و اینترنتی به فروش می‌رسانند. در این بین، بسیاری از افراد هنوز درباره خرید اینترنتی (مخصوصا خرید اینترنتی طلا) دو به شک هستند و برایشان سخت است به این فروشگاه‌ها اعتماد کنند.

لیستی از فروشگاه‌های آنلاین فروش طلا و جواهر را پیدا کنید

اکنون که دقیقا می‌دانید قصد خرید چه چیزی دارید، دست بکار شوید و در گوگل به جستجو بپردازید. سعی کنید برای اینکار کمی وقت اختصاص دهید و لیستی از چند طلافروشی اینترنتی تهیه کنید.

برای نوشتن لیست خودتان می‌توانید مستقیماً در اینترنت یا شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام با سرچ کلماتی مانند “خرید طلا آنلاین” یا “خرید طلا”، “خرید النگو طلا”، “خرید دستبند طلا” و یا خرید هر چیزی که تصمیم به داشتن آن دارید، تعدادی طلافروشی پیدا کنید.

به دنبال مجوزهای فروش فروشگاه باشید

با فرض اینکه اکنون شما در لیست خود نام و آدرس چند طلافروشی آنلاین را نوشته‌اید، اکنون بیایید چند نکته دیگری که در خرید آنلاین طلا به کارتان می‌آید را با هم بررسی کنیم.

به آدرس تمام طلافروشی‌هایی که نوشته‌اید سر بزنید و در اولین گام به دنبال مجوزهای فروش و یا نشان اعتماد الکترونیک در آن سایت‌ها بگردید. معمولا سایت‌هایی که قصد فروش اینترنتی دارند برای جلب اعتماد مشتریان و کاربران خود از سازمان‌های معتبر و دولتی، مجوزهای فروش دریافت کرده و با ثبت اطلاعات واقعی (شامل آدرس و شماره‌های تماس) در این سازمان‌ها نشانی موسوم به نشان اعتماد الکترونیک دریافت می‌کنند.

به دنبال محصولات مطمئن و دارای گارانتی باشید

پس از آنکه فروشگاه‌های نامعتبر را از لیست خود خط زدید اکنون به دنبال محصول مد نظر خود بگردید. فراموش نکنید که قرار شد شما از ابتدا مشخص کنید دقیقا قصد خرید چه چیزی را دارید.

با فرض اینکه مثلا شما قصد خرید انگشتر طلا به صورت آنلاین را دارید، به دسته‌بندی محصولات سایت بروید. در این بخش دسته بندی انگشتر طلا را پیدا کنید و بر اساس بودجه خود تعدادی انگشتر را در لیست خرید خود قرار دهید.

بازدید : 72
دوشنبه 4 مرداد 1400 زمان : 15:24

روکش دندون تقریبا آخرین روش ترمیم دندان هستش که در موقعیت های مختلفی مثل بعد از عصب کشی دندان یا بعد از کاشت ایمپلنت استفاده میشه و بسته به نوع روکش، قیمتش هم بسیار بسیار متفاوته. برای همین دندانه یه جدول براتون آماده کرده و توش هزینه روکش دندان در سال 1400رو آورده. جدول رو نگاه کنید و بعدش چیزایی که در ادامه جدول اومده رو هم مطالعه کنید تا بیشتر با نحوه محاسبه قیمت روکش دندان در سال 1400 آشنا بشید.

هزینه و قیمت روکش دندان در سال 1400 چقدر است؟

در جدول زیر جدیدترین قیمت های روکش دندان رو درج کردیم که البته سعی می کنیم به مرور زمان به روزرسانی کنیم. تا اونجا که ممکنه سعی می کنیم دقیق قیمت درج کنیم. اما متاسفانه قیمتا یک محدوده نسبتا زیادی داره و ما مجبوریم که حداقل و حداکثر بگیم. هرچند که شاید حداکثر قیمت روکش دندان حتی بیشتر از چیزی باشه که ما درج کردیم.

نوع روکش دندان حداقل قیمت حداکثر قیمت

روکش فلز سرامیک 1.800.000 2.000.000

روکش تمام سرامیک 1.800.000 2.800.000

روکش زیرکونیا 2.500.000 3.500.000

روکش استیل ضد زنگ 400.000 800.000

روکش تمام رزین – –

روکش طلا 800$ 1.500$

روکش تمام فلز – –

روکش دندان موقت 700.000 800.000

چسباندن هر واحد روکش 80,000 200,000

چسباندن مجدد روکش

80.000 90.000

خارج کردن روکش قدیمی

50.000 90.000

چسباندن روکش قدیمی

50.000 80.000

جدول قیمت روکش دندان در سال 1400بر اساس نوع روکش | قیمت ها بر اساس تومان و -به ازای هر واحد است | آخرین آپدیت قیمت ها در تاریخ 20 فروردین است.

بازدید : 115
يکشنبه 3 مرداد 1400 زمان : 17:31

حتی اگر قیمت انگشتر طلا سر به فلک بکشد، باز هم انگشترها یکی از ملزوماتِ دست کم عروس و داماد‌ها هستند و بهتر است خریداری شوند. اگر شما می‌خواهید برای استفاده خودتان حضوری به یک طلافروشی بروید که گمان نمی کنیم مشکلی برای سایز کردن انگشتر طلا داشته باشید. اما اگر قصد خرید طلا از یک طلا فروشی اینترنتی یا آنلاین را داشته باشید و یا اگر می خواهید کسی را سورپزایز کنید که سایز انگشت او را نمی دانید، حتما باید سایز انگشتری که قصد خرید آن را دارید بدانید.

طلافروشان چطور سایز انگشتر مناسب شما را پیدا می کنند؟

طلافروشان برای سایز کردن انگشت خریداران معمولا از حلقه های سایزبندی شده خاصی استفاده می کنند اما این حلقه ها تنها در طلافروشی ها پیدا می شوند و بجز آنجا هیچ کاربرد دیگری ندارد. بنابراین برای سایز کردن انگشتر طلا در خانه، شما می‌بایست از روش دیگر استفاده کنید.

چطور به سادگی سایز انگشتر طلا را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن سایز انگشتر طلا قبل از خرید آن می توانید از یک تکه نوار کاغذی یا پارچه ای کوچک و باریک استفاده کنید. به این شکل که نوار را دور انگشتی که قصد خرید انگشتر طلا برای آن را دارید بپیچید.

برای پیدا کردن اندازه نوار و در نهایت اندازه دور انگشت خودت با کمک خط کش، می توانید به کمک جدول زیر سایز دقیق انگشتر را مشخص کنید.

چند نکته برای انتخاب سایز مناسب انگشتر

زمانی که دست شما خیلی سرد یا خیلی گرم است اینکار را انجام ندهید زیرا سایز در این حالت کمتر یا بیشتر خواهد شد

زمانی که به تازگی از خواب بیدار شده اید (معمولا اوایل صبح) اقدام به سایز بندی نکنید زیرا ممکن است دست ها کمی متورم باشند.

سعی کنید چند بار در زمان های مختلف اینکار را تکرار کنید تا از صحت اندازه انگشتر اطمینان حاصل کنید.

بازدید : 85
يکشنبه 3 مرداد 1400 زمان : 17:25

اگر اضافه وزن یا چاقی مفرط بیش از حد دارید و به شدت به دنبال راهی برای رسیدن به وزن ایده ال می‌گردید یا از امتحان کردن روش های مختلف خسته شده اید و هنوز نتیجه ای نگرفته اید حتما این مقاله را بخوانید. ما به شما توضیح می دهیم که از بین رژیم لاغری، ورزش کردن و عمل جراحی لاغری کدامیک برای شما بهتر است و شما باید کدامیک را انتخاب کنید.

همه چیز به شاخص توده بدنی بستگی دارد

شاخص توده بدنی یک معیار خوب برای بررسی وضعیت چاقی و لاغری است. این شاخص از یک فرمول بسیار ساده پیروی می کند و برای به دست آوردن آن تنها کافیست که وزن خود را به دست آورده و سپس تقسیم بر مجذور قد خود (قد * قد) خود بر حسب سانتی متر کنید. نتیجه بدست آمده می شود شاخص توده بدنی شما که مشخص می کند شما چقدر چاق یا لاغر هستید.

برای اینکه مشخص شود بهترین روش لاغری برای شما چیست ابتدا باید BMI یا همان شاخص توده بدنی خود را به دست بیاورید. این شاخص نشان می دهد که شما اضافه وزن دارید یا به یکی از چاقی های درجه 1 تا 3 مبتلا هستید.

بهترین روش لاغری برای شاخص توده بدنی بین 25 تا 30

به محض اینکه شاخص توده بدنی از 24.9 بالاتر رفت یعنی شما وارد محدوده اضافه وزن شده اید. اضافه وزن و شاخص توده بدنی که تا 30 بالا برود به راحتی قابل برگشت است و به شرط انتخاب روش های اصولی می توان ظرف مدت کوتاهی دوباره لاغر شد.

متخصصان لاغری بر این باورند که اضافه وزن جزئی و حتی شدید را می توان با ترکیبی از ورزش کردن و پیروی از رژیم های لاغری مناسب به راحتی معکوس کرد. در این دوره اصلا لازم نیست که به پزشک معالج مراجعه کرد و به صورت خانگی می توان به وزن ایده آل دست پیدا کرد.

دقت کنید ورزش به تنهایی نمی تواند به لاغری کمک کند و پیروی کردن از یک برنامه بدون ورزش نیز شما را لاغر نخواهد کرد. افراد باید حتما ترکیب ورزش و رژیم را انتخاب کنند.

بهترین روش لاغری برای شخص توده بدنی 30 تا 40

زمانی که BMI به 30 و بالاتر از آن برسد دیگر ورزش کردن و بهترین رژیم های غذایی هم در رسیدن به وزن ایده آل به تنهایی مناسب نیستند. داشتن رژیم لاغری و ورزش حتی اگر منجر به کاهش وزن شود باز هم نیاز هست که اقدامات درمانی صورت بگیرد و به پزشک معالج مراجعه شود. چرا؟

زیرا افرادی که چاق محسوب می شوند به مرور زمان با بیماری های مرتبط با چاقی مواجه می شوند. اینجاست مشکل چاقی چند برابر می شود و بیماری های ایجاد شده مانع از کاهش وزن موثر در شخص می شوند.

به عنوان مثال بیماری فشار خون، دیابت، مشکلات قلبی و .... بیماری های مرتبط با چاقی هستند و زمانی که یک شخص چاق به این بیماری ها مبتلا شود توانایی ورزش کردن و تحمل دنبال کردن رژیم غذایی برایش دشوار می شود. بهترین روش لاغری در این افراد دارودرمانی در کنار ورزش سبک و رژیم غذایی توصیه شده توسط متخصص تغذیه یا متخصصان لاغری است.

بهترین روش لاغری برای شاخص توده بدنی بالای 40

کسانی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند دارای چاقی درجه 3 یا چاقی مفرط و مرضی هستند. این چاقی بیمارگونه است و مشکلات بسیار زیادی برای افراد به وجود می آورد. خبر بد برای این افراد این است که حتی بهترین رژیم های لاغری یا ورزش نمی تواند به کاهش وزن آن ها کمک کند؟ چرا؟

بازدید : 68
يکشنبه 3 مرداد 1400 زمان : 17:21

بهترین راهکار برای بهبود عملکرد و زیبایی بینی انجام عمل جراحی تحت بیهوشی است. روش های جراحی نتایج دائمی دارند و به بهترین شکل ممکن ظاهر بینی را زیباتر می کنند. این روش ها معمولا هزینه بالایی هم دارند که نشان دهنده پیچیده بودن عمل ها است. با انواع روش های جراحی بینی در ادامه آشنا خواهید شد.

- رینوپلاستی

رینوپلاستی همان عمل جراحی زیبایی بینی است. این عمل صرفا به خاطر زیبایی انجام می شود. شما چه بینی گوشتی داشته باشید چه استخوانی، بلاخره اگر بخواهید ظاهر بینی خود را زیباتر کنید باید عمل رینوپلاستی انجام دهید.

متاسفانه بیمه ها این عمل را تحت پوشش قرار نمی دهند بنابراین هزینه عمل رینوپلاستی نسبت به همه روش های زیباسازی بینی بیشتر است. این عمل به روش های باز و بسته انجام می شود جزء گرانترین عمل های جراحی بینی است. هزینه آن می تواند از ۱۰ میلیون تومان به بالا باشد.

- سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یک عمل جراحی رایج است که به معنی ترمیم تیغه میانی بینی است. در افرادی که دچار شکستگی بینی شده اند و یا دچار انحرافات مختلف تیغه میانی هستند، معمولا عمل سپتوپلاستی انجام داده می شود.

اگر فقط با تیغه بینی خودتان مشکل دارید می توانید با خیال راحت و در بیمارستان های معمولی عمل سپتوپلاستی انجام دهید و هزینه کمی هم بپردازید. زیرا بیمه ها معمولا بخشی تا مقدار زیادی از هزینه عمل بینی سپتوپلاستی را پرداخت می‌کنند. سپتوپلاستی با وجود پیچیدگی هایی که دارد اما جزء عمل های بینی ارزان است.

- سپتورینوپلاستی

سپتورینوپلاستی ترکیبی از دو روش رینوپلاستی و سپتوپلاستی است. اگر مشکل تیغه بینی دارید و در عین حال از نظر ظاهری بینی‌تان ناموزون است به طوری که شکل و زیبایی بینی را تحت تاثیر قرار داده می توانید از جراح بینی خود بخواهید به صورت همزمان هم مشکل تیغه بینی را حل کند و هم با تکنیک های رینوپلاستی بینی را زیباتر کند.

به دلیل اینکه بخشی از عمل سپتورینوپلاستی به منظور کمک به بهبود عملکرد بینی انجام می شود در اغلب اوقات با بیمه پایه یا بیمه های تکمیلی می توان هزینه عمل بینی را تا حدی کاهش داد. اگر فکر می کنید که مشکل تیغه بینی دارید حتما درباره انجام سپورینوپلاستی به منظور کاهش هزینه ها با جراح خود صحبت کنید.

تعداد صفحات : 69

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 2782
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 49
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 84
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3705
  • بازدید ماه : 4376
  • بازدید سال : 21931
  • بازدید کلی : 1234656
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی