loading...

وبلاگ خريدنو

وبلاگي براي اطلاع رساني و خريد جهيزيه

بازدید : 54
شنبه 16 مرداد 1400 زمان : 18:03

تقریبا پیش از انجام تمامی عمل های جراحی، لازم است که بیمار توسط متخصصان ارزیابی شود. و واجد شرایط عمل شدن باشد. پزشکان معمولا طی یک جلسه به ارزیابی های اولیه می‌پردازند. و برای اطمینان از موارد دیگر، درخواست تعدادی آزمایش را خواهد داد. وبسایت نسخه در این مقاله به صورت تخصصی به معرفی تمامی آزمایش های لازم که باید پیش از عمل جراحی بینی حتما گرفته شوند خواهد پرداخت. اگر قصد دارید به زودی عمل جراحی رینوپلاستی انجام دهید، حتما و حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید زیرا ما شما را با تمام آزمایش های قبل از عمل بینی آشنا خواهیم کرد.

هدف از گرفتن آزمایش های قبل از عمل بینی چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، هر شخصی کاندید انجام هر عمل جراحی نیست. و تنها با دارا بودن برخی فاکتورها و سالم بودن می‌توانید عمل بینی انجام دهید. جراح می تواند با نگاه کردن به شما، گرفتن سابقه خانوادگی و معاینه فیزیکی تا حدودی مشخص می‌کند که آیا شما می‌توانید عمل انجام دهید یا خیر.

آزمایش خون قبل از عمل بینی (blood test)

آزمایش کامل خون از مهمترین آزمایش های قبل از عمل بینی است و حتما باید انجام داده شود. معمولا مهمترین فاکتوری که جراح بینی در این تست به دنبال آن خواهد بود هموگلوبین خون است. پزشک می خواهد مطمئن شود که سطح هموگلوبین شما برای انجام عمل مناسب خواهد بود.

البته همه آزمایش های قبل از جراحی بینی که باید در آزمایشگاه گرفته شود محدود به آزمایش خون نمیشود. به طور کلی جراح بینی تست های زیر را نیز در کنار آزمایش خون درخواست میددهد:

  • CBC
  • PT
  • PTT
  • INR
  • FBS
  • BUN
  • CR

آزمایش های قبل از جراحی بینی : الکتروکاردیوگرافی (Electrocardiography)

انجام این تست برای بیمارانی که بیشتر از ۴۰ سال سن دارند درخواست داده خواهد شد. زیرا بروز مشکلات قلبی یا داشتن بیماری زمینه ای و مزمن قلبی میتواند خطر بزرگی برای شما در طی جراحی باشد. الکتروکاردیوگرام آزمایشی است که برای بررسی عملکرد قلب شما مورد نیاز است.

جراح به کمک این تست مشکلات احتمالی قلب شما را تشخیص میدهد. و درباره وضعیت شما همزمان با انجام عمل تصمیم گیری خواهد کرد. اگر قلب شما به اندازه کافی قدرت نداشته باشد که بتواند عمل جراحی بینی را تحمل کند و مشخص شود برای یک مدت طولانی نمیتوانید بیهوش بمانید، احتمالا جراح شما را عمل نکند. بنابراین اگر سن شما بالا است یا احیانا مشکل قلبی دارید جراج بینی اگر از خیر همه آزمایش های قبل از عمل بینی بگذرد از خیر الکتروکاردیوگرافی نخواهد گذشت.

تست‌های مربوط به بارداری (pregnancy test)

دوران بارداری یک دوره حساس در تمام طول عمر است. علم پزشکی توجه ویژه ای به این دوران دارد. مصرف بسیاری از داروها و انجام برخی از پروسه های جراحی طی این دوران به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

زنان حامله نباید تحت هیچ عمل غیر ضروری قرار بگیرند. زیرا جان مادر و جنین هر دو به خطر خواهد افتاد. عمل زیبایی نیز یکی از اعمال غیر ضروری و الکتیو است. که باید صبر کرد تا دوره بارداری و شیردهی به اتمام برسد سپس اقدام به انجام چنین عملی نمود. تست بارداری قبل از عمل بینی از آن جهت از خانم ها گرفته میشود که مبادا خانمی حامله باشد و یا روزهای ابتدایی حاملگی اش را طی کند بنابراین برای اطمینان از این موضوع جراح ترجیح میدهد برای برخی خانم ها تست بارداری را جزء آزمایش های قبل از عمل بینی قرار دهد.

آزمایش تست نمونه ادرار (Urine test)

خیلی کم پیش می‌آید که جراحی برای بیمارانش چنین تستی را درخواست کند. در مواد معدود، ممکن است جراح به منظور بررسی و ارزیابی شرایط بیمار از لحاظ دارا بودن بیماری هایی مثل دیابت یا عفونت های مجاری ادراری چنین تستی را درخواست کند.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل بینی

بازدید : 35
يکشنبه 6 تير 1400 زمان : 13:24

جراحی بینی فانتزی نوعی جراحی بینی است. لازم به ذکر است که با توجه به سلیقه ها و معیارهای زیبایی افراد ، مدل بینی متفاوت خواهد بود ولی در بین خانم ها مدل بینی فانتزی یا مدل بینی عروسکی طرفداران زیادی دارد.

بینی عروسکی چیست؟

در اولین سال هایی که هنوز عمل جراحی زیبایی بینی تا این حد فراگیر و پیشرفته نشده بود، بینی های عملی تفاوت فاحشی با مدل عمل بینی طبیعی داشتند. ظرافت بیش از حد، نوک بینی سربالا، قوس زیاد تیغه بینی و پل بسیار باریک از جمله ویژگی های نتیجه عمل های جراحی بینی بود.

بینی عضو مرکزی صورت است و برقراری تناسب میان اجزای مختلف صورت را بر عهده دارد. به همین علت باید پیش از انتخاب مدل بینی ایده آل، به فرم صورت و مدل بینی توجه نمایید. مدل بینی عروسکی برای هر فرم صورتی مناسب نیست و بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، نسبت به نوع پوست و مدل بینی خود آگاهی یابید.

در جراحی بینی عروسکی به موارد ذیل دقت کنید:

  • فرد متقاضی برای جراحی بینی فانتزی یا عروسکی نباید انتظار داشته باشد که بینی او بیش از حد کوچک شود چرا که ممکن است متناسب صورت او نباشد و در تنفس اختلال ایجاد کند.
  • افرادی که صورتی با اجزاء ظریف و کوچک دارند بینی عروسکی و فانتزی بیشتر با چهره آن ها تناسب ایجاد می کند.
  • افرادی که دارای بینی استخوانی هستند معمولا از این مدل بینی نتیجه مطلوبی را کسب می کنند اما کسانی که بینی گوشتی (آشنایی با عمل بینی گوشتی) دارند به آن ها توصیه می شود از جراحي بيني عروسكي صرف نظر کنند.
  • افرادی که متقاضی جراحی بینی عروسکی هستند به این نکته توجه داشته باشند که باید با توجه به ساختار بینی شان انتظار معقولانه ای داشته باشند.
  • برای انجام جراحی بینی فانتزی حتما به بهترین جراح بینی فانتزی مراجعه کنید تا از نتیجه جراحی زیبایی بینی رضایت داشته باشید.

منبع: http://www.drmattab.ir/

بازدید : 80
چهارشنبه 12 خرداد 1400 زمان : 14:33

در اصطلاح پزشکی عمل بینی ، را رینوپلاستی می نامند. بنابراین در حالت کلی مفهوم رینوپلاستی ، اصلاح بد شکلی و ناهنجاری های بینی است ؛ از این رو می توان با انجام این جراحی زیبایی ، بسیاری از مشکلات بینی همانند انحراف ظاهری ، عدم تقارن ، عدم تناسب ، ناهنجاری های مادرزادی و از این قبیل موارد را بر طرف کرد.

در نهایت ، باید ذکر کرد هدف از جراحی زیبایی بینی ، کوچک کردن بینی به هر قیمت نیست و هدف نهایی آن ، متناسب کردن بینی است.

رینوپلاستی در میان جراحی های زیبایی صورت ، از متداول ترین و پرطرفدارترین آن ها می باشد.

در مقطعی به خصوص در کشور ما ، جراحی بینی به سمت بیراهه رفت ، که نتایج نه چندان جالب آن به شکل بینی های بسیار کوچک و کوتاه بروز کرد ؛ این فرم از جراحی بینی ، به علت تورم در ماه های ابتدایی ظاهر قابل قبولی دارد ، اما با گذشت زمان و رفع ورم ، ناهنجاری های خود را نشان می دهند.

در حال حاضر در محافل علمی ، این نوع از جراحی زیبایی بینی قابل قبول نمی باشد و خوشبختانه ، تعداد طرفداران آن نوع بینی ها ، بسیار کاهش یافته است و بسیاری از متقاضیان عمل زیبایی بینی ، تنها خواستار رفع عیوب بینی با حفظ ظاهر طبیعی آن و تنفس قابل قبول می باشند ؛ طوری که بینی غیرعملی و جراحی نشده به نظر آید.

بدین ترتیب عملکرد تنفس و بویایی در افراد ، حفظ شده و ظاهر آن ها نیز مصنوعی به نظر نمی رسد.

هزینه جراحی بینی طبیعی

تعیین هزینه جراحی زیبایی بینی ، نیازمند انجام معاینات مورد نیاز می باشد ؛ بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره باید به فوق تخصص جراحی پلاستیک ، مراجعه نمایید.

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی

سوالات متداول جراحی بینی

سن مناسب جراحی زیبایی بینی چه زمانی است ؟

از نظر علمی ، بهترین سن انجام جراحی زیبایی بینی ، پس از سن بلوغ می باشد ؛ زیرا انجام عمل زیبایی بینی در این سن ، دیگر موجب بروز اختلال در رشد بینی نمی گردد.

ترخیص از کلینیک یا بیمارستان بعد از جراحی بینی چه موقع انجام می شود ؟

معمولا بیماران در همان شب ، مرخص می شوند و نیاز به بستری در مرکز درمانی ، وجود نخواهد داشت.

جراحی زیبایی بینی چقدر طول می کشد ؟

مدت زمان انجام عمل بینی ، با توجه به میزان ناهنجاری های بینی بین 1 الی 3 ساعت ، متغیر می باشد.

دوران نقاهت جراحی بینی چند روز است ؟

امروزه ، کسانی که تحت جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند ؛ تنها به 7 الی 10 روز استراحت نیاز داشته و پس از آن ، می توانند به انجام فعالیت های شغلی خود بپردازند.

آیا جراحی بینی با لیزر حقیقت دارد ؟

در حال حاضر ، تنها راه اصلاح فرم ظاهری بینی ، انجام جراحی می باشد و مطالب موجود در رابطه با انجام عمل بینی با لیزر ، صرفا جهت تبلیغات بوده و جنبه علمی ندارد.

آیا می توان بعد از جراحی زیبایی بینی ورزش کرد ؟

بله ، تنها بیماران باید توجه کنند تا مدتی از انجام ورزش های سنگین منع می شوند ، بهتر است مدت زمان دقیق آن را از پزشک معالج خود جویا شوید.

رفرنس: http://www.roz-teb.ir/

بازدید : 42
سه شنبه 11 خرداد 1400 زمان : 11:25

بعد از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) مراقبت های لازم از بینی تازه جراحی شده خیلی مهم می‌باشد. یکی از این مراقبت ها استفاده از پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی است. در این مقاله تصمیم داریم تا آموزش کامل نحوه زدن پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

خاصیت پماد تتراسایکلین

مصرف پماد تتراسایکلین پس از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) در کنار چرب نگه داشتن بخیه بینی کمک به بهبود زخم های ایجاد شده می‌کند. اما برای مصرف پماد تتراسایکلین باید دقت لازم انجام شود تا بهترین تاثیر خود را برای بهبود زخم ها داشته باشد.

همچنین پماد تتراسایکلین به دلیل خاصیت آنتی بیوتیک بودن برای جلوگیری از عفونت زخم ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتربخوانید: جراحی بینی طبیعی

طریقه مصرف پماد تتراسایکلین

پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) نیاز است تا بعد از برداشتن تامپون بینی روزی ۳ مرتبه پس از شستشوی بینی به بخیه بینی پماد زده شود.

برای این منظور باید قبل از مصرف پماد ابتدا باید محل بخیه ها را تمیز کنید. برای این کار گوش پاکن را با سرم شستشو آغشته نمایید و سپس چربی های پماد قبلی را با گوش پاکن آغشته به سرم شستشو تمیز نمایید. تا تمام چربی های پماد که بر روی بخیه ها به جای مانده است پاک شود.

سپس مقدار کمی از پماد را روی گوش پاکن تمیز گذاشته و آرام بر روی بخیه های بینی بمالید. طوری که یک لایه نازک از کرم بر روی زخم ها مالیده شود و سپس قسمت ابتدایی داخل سوراخ های بینی نیز با پماد چرب شود. اگر مقدار پماد مالیده شده بر روی زخم ها بیش از حد باشد جلوی رسیدن هوا به زخم ها را میگیرد و باعث می‌شود زخم ها پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) دیرتر بهبود یابند.

به همین ترتیب روزی ۳ مرتبه ابتدا پماد قبلی را از روی زخم ها به وسیله گوش پاکن و سرم شستشو برداشته و سپس لایه ای نازک از پماد را بر روی زخم ها بزنید.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400

منبع: بهترین جراح بینی

بازدید : 58
سه شنبه 11 خرداد 1400 زمان : 11:15

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف كافى براى تقویت نوك بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوك بینى استفاده مى كنند.

در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ، غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است.

با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتر بخوانید … عمل جراحی بینی طبیعی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود

اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

بیشتربخوانید:

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.

رفرنس

بازدید : 39
يکشنبه 9 خرداد 1400 زمان : 13:11

کشیدن تامپون ، جراحی های بینی چه با هدف زیباسازی انجام گیرد و چه با هدف بهبود عملکرد بینی و رفع انسداد آن روند بهبود پس از جراحی بسیار دردناک و ناخوشایند خواهد بود، یکی از مواردی که ممکن است درد ناشی از جراحی زیبایی بینی را افزایش دهد استفاده از تامپون حین جراحی می باشد اما عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی چه میزان می باشد.

تامپون در جراحی بینی می تواند شامل یک گاز استریل یا تکه ای پنبه استریل شده باشد که در هنگام جراحی بینی جهت جلوگیری از خونریزی آن بین حفره های بینی کار گذاشته می شود این تامپون ها که به صورت استریل شده وجود دارند دارای زائده و نخی می باشند که در بیرون ببینی قرار داده می شوند و می توان پس از گذشت چند روز از جراحی آنها را با کمک همین نخ از بینی خارج کرد، تامپون بینی ممکن است شامل لوله ای در وسط خود باشد که تنفس بیمار را راحت کند، جراح با فشرده ساختن تامپون زیر غضروف بینی شکل و ساختار بینی را حفظ می نماید.

جراحان در حین جراحی بینی تامپون را با هدف اعمال فشار مستقیم بر روی عروق خونی در غضروف بینی قرار می دهند تا خونریزی بینی کنترل شود و بعد از جراحی ترشحات بینی جذب تامپون گردد.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

برداشتن تامپون بینی

آیا کشیدن تامپون بینی درد دارد؟

امروزه در جراحی های بینی تنها در موارد کمی از تامپون استفاده می گردد و برای حفظ حالت غضروف بینی از بخیه های ظریف داخل بینی استفاده می شود و یا از حجم کمتری از تامپون در بینی استفاده خواهد شد که این امر برداشتن تامپون را آسان تر می نماید، برداشتن تامپون از داخل بینی یا بلافاصله پس از اتمام جراحی انجام می گیرد یا چند روز پس از جراحی با مراجعه بیمار به پزشک وی اقدام به برداشتن تامپون از داخل بینی خواهد کرد.

بیشتربخوانید:

عوارض و درد ناشی از برداشتن تامپون از بینی

امروزه به دلیل اینکه در جراحی بینی از حجم کمتری از تامپون استفاده می شود فرآیند برداشتن آن چندان دردناک نخواهد بود و پزشک با کمک اسپری عمل برداشتن تامپون را بدون درد برای بیمار انجام می دهد و فقط ممکن است بیمار کمی ناراحتی جزئی داشته باشد ، بعد از برداشتن تامپون ممکن است بیمار دچار خونریزی کمی گردد که این امر بعد از برداشتن تامپون بسیار عادی خواهد بود اما در صورت ادامه خونریزی و دچار شدن بیمار به خونریزی شدید وی باید حتما جهت معاینه به جراح مراجعه نماید.

منبع: دکتر شمس - بهترین جراح بینی در تهران

بازدید : 56
يکشنبه 9 خرداد 1400 زمان : 13:11

کشیدن تامپون ، جراحی های بینی چه با هدف زیباسازی انجام گیرد و چه با هدف بهبود عملکرد بینی و رفع انسداد آن روند بهبود پس از جراحی بسیار دردناک و ناخوشایند خواهد بود، یکی از مواردی که ممکن است درد ناشی از جراحی زیبایی بینی را افزایش دهد استفاده از تامپون حین جراحی می باشد اما عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی چه میزان می باشد.

تامپون در جراحی بینی می تواند شامل یک گاز استریل یا تکه ای پنبه استریل شده باشد که در هنگام جراحی بینی جهت جلوگیری از خونریزی آن بین حفره های بینی کار گذاشته می شود این تامپون ها که به صورت استریل شده وجود دارند دارای زائده و نخی می باشند که در بیرون ببینی قرار داده می شوند و می توان پس از گذشت چند روز از جراحی آنها را با کمک همین نخ از بینی خارج کرد، تامپون بینی ممکن است شامل لوله ای در وسط خود باشد که تنفس بیمار را راحت کند، جراح با فشرده ساختن تامپون زیر غضروف بینی شکل و ساختار بینی را حفظ می نماید.

جراحان در حین جراحی بینی تامپون را با هدف اعمال فشار مستقیم بر روی عروق خونی در غضروف بینی قرار می دهند تا خونریزی بینی کنترل شود و بعد از جراحی ترشحات بینی جذب تامپون گردد.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

برداشتن تامپون بینی

آیا کشیدن تامپون بینی درد دارد؟

امروزه در جراحی های بینی تنها در موارد کمی از تامپون استفاده می گردد و برای حفظ حالت غضروف بینی از بخیه های ظریف داخل بینی استفاده می شود و یا از حجم کمتری از تامپون در بینی استفاده خواهد شد که این امر برداشتن تامپون را آسان تر می نماید، برداشتن تامپون از داخل بینی یا بلافاصله پس از اتمام جراحی انجام می گیرد یا چند روز پس از جراحی با مراجعه بیمار به پزشک وی اقدام به برداشتن تامپون از داخل بینی خواهد کرد.

بیشتربخوانید:

عوارض و درد ناشی از برداشتن تامپون از بینی

امروزه به دلیل اینکه در جراحی بینی از حجم کمتری از تامپون استفاده می شود فرآیند برداشتن آن چندان دردناک نخواهد بود و پزشک با کمک اسپری عمل برداشتن تامپون را بدون درد برای بیمار انجام می دهد و فقط ممکن است بیمار کمی ناراحتی جزئی داشته باشد ، بعد از برداشتن تامپون ممکن است بیمار دچار خونریزی کمی گردد که این امر بعد از برداشتن تامپون بسیار عادی خواهد بود اما در صورت ادامه خونریزی و دچار شدن بیمار به خونریزی شدید وی باید حتما جهت معاینه به جراح مراجعه نماید.

منبع: دکتر شمس - بهترین جراح بینی در تهران

بازدید : 63
يکشنبه 9 خرداد 1400 زمان : 12:58

زمانی که تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت نوک بینی نداشته باشد ،بسته به تشخیص جراح بینی از غضروف مصنوعی یا همان پروتز برای تقویت نوک بینی استفاده می کنند .

برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی جراحان از تقویت غضروف نوک بینی بهره مند می شوند.

غضروفی که از داخل بینی برداشته می شود ،به غضروف های نوک بینی پیوند زده می شود.گاهی اوقات تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت بینی ندارد ،در این حالت از پروتز های مصنوعی برای تقویت بینی استفاده می کنیم .

پروتز های مصنوعی از نظر استحکام و ماندگاری بسیار پر قدرت هستند و استحکام کافی را برای نوک بینی ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید … جراحی بینی فانتزی

نواحی متداول گرفتن غضروف برای جراحی بینی

سه ناحیه اصلی برای گرفتن غضروف در بدن وجود دارد که جراح پلاستیک برای گرفتن غضروف از یکی از این نواحی استفاده می کند. معمولاً این سه ناحیه به ترتیب زیر انتخاب می شوند:

غضروف تیغه بینی در عمل بینی

معمولاً اولین انتخاب برای غضروف بینی از تیغه بینی است. تیغه بینی یک بخش غضروفی یا دیواره ایست که به تقسیم بینی به مجرای راست و چپ می پردازد. در صورتی که غضروف کافی برای تیغه بینی موجود باشد، جراح پلاستیک معمولاً با تراشیدن مناسب غضروف از این ناحیه بدون اینکه ساختار کلی بینی را تحت تاثیر قرار دهد، جراحی را پیش می برد. با تغییر شکل دادن بینی و بریدن غضروف از تیغه بینی و قرار دادن در جای مناسب روی پل بینی یا نوک بینی می توان بهره کافی را از این غضروف برد. به دلیل اینکه غضروف تیغه بینی از قبل هم در ناحیه بینی بوده است، کاملاً برای تغییر شکل بینی مناسب است ولی احتمال کمی وجود دارد که توسط بدن جذب شود. همچنین امکان خم شدن یا پیچ و تاب خوردن آن بر خلاف غضروف های دیگر وجود دارد.

غضروف گوش در جراحی بینی

زمانی که مقدار غضروف در تیغه بینی به اندازه کافی نیست، بهترین جراح بینی تصمیم به پیوند غضروف از گوش می گیرد و گرفتن غضروف می تواند از یک یا هر دو گوش صورت گیرد. این روش به نحوی انجام می گیرد تا کمترین اسکار در ناحیه نمایان گوش ایجاد شود و تغییری در شکل گوش ایجاد نشود. غضروف گوش به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد گزینه بسیار محبوبی است. این نوع غضروف نرم است و به راحتی تغییر شکل داده می شود. با این حال تمایل به پیچ و تاب خوردن و خم شدن این غضروف هم با گذر زمان وجود دارد که دلیل آن هم نرمی این نوع غضروف است که نمی تواند ساختار حمایتی خوبی برای پل بینی داشته باشد.

غضروف قفسه سینه در جراحی بینی

زمانی که نتوان از غضروف تیغه بینی یا گوش استفاده کرد، جراح پلاستیک تصمیم می گیرد تا از قفسه سینه فرد غضروف بگیرد. این غضروف در بین قفسه سینه قرار دارد. مقدار زیادی غضروف در این ناحیه قرار دارد و بنابراین خطر اینکه عملکرد یا شکل قفسه سینه تحت تاثیر قرار گیرد، بسیار پایین است. غضروف قفسه سینه سفت تر و صاف تر از غضروف گوش است و بنابراین برای پیوند به تیغه بینی یا ناحیه پل بینی مناسب تر است.

کاربرد پروتزهای مصنوعی

اگر بیماری در جراحی قبلی پل بینی خود را به مقدار قابل توجهی از دست داده باشد و یا میزان غضروف مورد نیاز جراح به مقدار مناسب و مطلوب در دسترس جراح نباشد ،پروتز های مصنوعی کمک بسیار زیادی به جراح بینی برای فرم دهی به بینی بیمار می کند.

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

منبع: همه چیز در مورد عمل بینی

بازدید : 42
شنبه 8 خرداد 1400 زمان : 13:36

کشور ایران جز ده کشور اول در اعمال جراحی کل بدن است و می توان گفت جز پنج کشور اول در اعمال جراحی زیبایی بینی است . جراحی بینی طبیعی طرفدارهای زیادی دارد و خیلی از افراد خواهان این نوع جراحی ها می باشند .

یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است که، مقصود از جراحی بینی طبیعی چیست ؟، آیا درست است که تغییرات کمی در عمل بینی طبیعی رخ می دهد؟ نحوه انجام عمل بینی طبیعی گاهی اوقات سردرگمی و برای افراد پیش می آورد که تصور می کنند که بینی تنها عیوب آن رفع می شود، در صورتی که چنین نیست . عمل بینی طبیعی بدین معناست که، در واقع آن حالت خوب و دلپذیر در یک بینی را ببینید، که این تغییرات حتما راضی کننده خواهد بود .

بینی طبیعی

در عمل بینی طبیعی معمولا قوس بینی، طول بینی، ارتفاع و حجم بینی با توجه به آناتومی صورت فرد به نسبت دیگر روش های عمل بینی کمتر می باشد . پوست بینی و غضروف ها در نتیجه نهایی عمل بینی بسیار حائز اهمیت می باشد و بهتر است قبل از انجام عمل بینی حتما با جراح خود در این خصوص مشورت نمایید .

نقش پوست در عمل بینی طبیعی

جنس پوست در عمل جراحی زیبایی تاثیر بسزایی دارد و جزء عوامل مهم در نتیجه عمل بینی می باشد . در اکثر اوقات ورم بعد از عمل بینی، حتى به مدت چندین ماه نیز می تواند علت تغییر شکل بینى باشد، حتى نتیجه مطلوب عمل زیبایی بینی نیز در نخست می تواند خوب به نظر نرسند به ویژه اگر بیمار پوست ضخیم، چرب و مستعد آکنه دارید، به همین علت توصیه می شود صبر داشته باشید و به جراح خود اطمینان کنید چرا که وی بهترین کار را برای شما انجام خواهد داد .

عوارض عمل بینی طبیعی

عمل زیبایی بینی یکی از جراحی های زیبایی بدون عارضه می باشد . عوارض در اعمال جراحی به دو دسته تقسیم می شود عوارض احتمالی و عوارض ناشی از جراحی است . عوارض احتمالی در تمامی اعمال زیبایی رخ می دهد و موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود، همانند تورم و کبودی .

عوارض ناشی از جراحی که این عوارض در اثر انتخاب اشتباه رخ می دهد لذا قبل از انجام عمل بینی حتما در انتخاب دقت کافی و لازم را داشته باشید . عوارض ناشی از جراحی همانند: غیرقرینگی، کوچک شدن بیش از حد بینی و اختلالات تنفسی می باشد .

تغذیه بعد از عمل بینی طبیعی

رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی طبیعی در نتیجه نهایی جراحی نقش بسزایی دارد . بعد از عمل بینی بهتر است از مصرف مواد غذایی آلرژی زا و ادویه دار نظیر فلفل و نمک اجتناب ورزید . لذا برای رسیدن به نتیجه مطلوب به توصیه جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خود گوش فرا دهید .

هزینه عمل بینی طبیعی

هزینه جراحی بینی به عوامل مختلف بستگی دارد . لذا نمی توان قبل از معاینه و بررسی های لازم هزینه دقیقی را برای آن مشخص کرد.

نتیجه گیری

بینی در چهره افراد تاثیر بسزایی در زیبایی آن ها دارد . بهتر است قبل از جراحی بینی طبیعی حتما در انتخاب جراح دقت لازم و کافی را داشته باشید و در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید تا با توجه به آناتومی صورت شما فرم بینی طبیعی انتخاب و جراحی انجام گردد .

منبع: کلینیک تخصصی عمل بینی

بازدید : 51
شنبه 8 خرداد 1400 زمان : 13:29

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف كافى براى تقویت نوك بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوك بینى استفاده مى كنند.
برخی پزشکان برای ترمیم بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتر بخوانید... عمل بینی طبیعی

امروزه براى جلوگيرى از افت نوك بينى بعد از جراحى از تقويت غضروفى نوك بينى بهره مى گيريم .
براى اين منظور غضروف از تيغه وسط (داخل بينى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوك بينى پيوند زده مى شود تا نوك بينى محكم تر شود . بعد از پايان جراحى و در حين ترميم نيروهايى از پوست به اسكلت بيني وارد مى شود كه بسيار قوي و پر قدرت هستند و اگر نوك بينى به اندازه كافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد كرد و افت مى كند . به عبارت ديگر نوك بينى پايين مى آيد و به لب بالا نزديك مى شود .

هر قدر پوست بينى ضخيم تر باشد احتمال افت نوك بينى بعد از عمل بيشتر است .
گاهى تيغه وسط بينى (سپتوم) غضروف كافى براى تقويت نوك بينى در اختيار جراح قرار نمى دهد . در اين صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقويت نوك بينى استفاده مى كنند .
غضروف هاى مصنوعى بسيار قوى و ماندگار هستند و استحكام كافى براى نوك بينى ايجاد مى كنند .
با تمام مزايايى كه غضروف هاى مصنوعى دارند معايب بالقوه خطرناكى هم دارند كه عفونت و بيرون زدن از پوست جز آن ها است. به دليل معايب مورد اشاره من از پروتز در بيني هيچگاه استفاده نمي كنم و عطاى آن را به لقايش بخشيده ام.

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

تعداد صفحات : 69

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 2782
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 283
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 207
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 888
  • بازدید ماه : 5548
  • بازدید سال : 23103
  • بازدید کلی : 1235828
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی